معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در مسیرهای فرعی بر اساس مطالبه مردم و صرفه اقتصادی با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱ 31 January 2021

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با تأکید بر ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و برخورداری شهروندان از حمل‌ونقل عمومی منظم، اظهار کرد: شهر قم با توجه به برخورداری از دو سیستم حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و تاکسی نیازمند مدیریتی دقیق در این دو بخش بوده تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با مقایسه امکانات شهر قم در حوزه حمل‌ونقل عمومی در مقایسه با سایر کلان‌شهرها، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر به علت مشکلات ناوگان اتوبوسرانی به‌عنوان تنها حمل‌ونقل عمومی شهر قم با کاهش شدید استقبال مردم مواجه شده است.

ذاکریان افزایش قابل‌توجه استقبال شهروندان از ناوگان اتوبوسرانی بعد از اصلاح خطوط را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا با اصلاح خطوط اتوبوسرانی از قطری به شعاعی و کاهش زمان سفر شاهد رشد سفرهای درون‌شهری با اتوبوس بودیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به ناوگان تاکسیرانی در سطح شهر، تأکید کرد: تاکسی به‌عنوان دومین وسیله حمل‌ونقل عمومی در شهر قم نیازمند توجه و ساماندهی بوده و برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیازمند کمک‌های دولتی هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی خبر داد و گفت: ایستگاه‌های تاکسی بر اساس میزان تردد مسافران و مطالبه شهروندان در طرح جامع ترافیک و شبکه انبوه بر مسافر طراحی می‌شود.

ذاکریان ادامه داد: پس از نهایی شدن مسیرهای اصلی بعضی از مسیرها و خطوط جانبی طراحی و به بخش خصوصی واگذارشده تا خطوط تغذیه‌کننده حمل‌ونقل و ترافیک به تاکسی‌ها واگذار شود.

وی نحو جانمایی و طراحی ایستگاه‌های جانبی را تشریح و خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های جانبی بر اساس مطالبه شهروندان و تردد مسافر تعریف‌شده و باید برای رانندگان تاکسی صرفه اقتصادی داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: بخش خصوصی در ساماندهی این ایستگاه‌های جانبی تأثیر بسزایی داشته و امیدواریم رضایت شهروندان در این حوزه نیز تأمین‌شده و مسیرهای کم ترددتر نیز از خطوط منظم تاکسی برخوردار شوند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار