دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات قم با آیت‌ الله سعیدی
اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم با حضور در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار کردند. اصحاب رسانه باید نسبت به رشد و تعالی مردم نگاه ویژه داشته باشند و مقابل هجمه‌ها علیه مردم قم موضع‌گیری کنند.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ 31 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با مسئولان خانه مطبوعات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم از جاهایی به عنوان بلد امین یاد کرده و برای آن منطقه امنیت و آرامش را درنظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امنیت یک منطقه اجباری و دستوری نیست، عنوان کرد: امنیت یک جایگاه و کرامت از سوی خداوند متعال است و معنای آن، این است که مردم تلاش کنند تا کرامت و شرافت حفظ شود و از بین نرود و نمونه آن، این است که در کره خاکی هیچ جایی مقدس‌تر از خانه خداوند متعال نیست اما این مکان به واسطه بی‌تفاوتی مردم طی دورانی به بت‌خانه تبدیل شد؛ در بلد امین باید امنیت برقرار شود اما این امنیت با تلاش مردم محقق خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم از تلاش مردمی برای برپایی و حفظ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اینکه این انقلاب بیش از ۴۰ سال استوار مانده و همچنان درحال پیشرفت و تعالی است نشان از تلاش مستمر مردم و عنایت خداوند متعال دارد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در افکار جوامع بر عهده دارند، گفت: برای اینکه بتوانیم مسیر درست و مورد رضای خداوند متعال را دنبال کنیم باید اطلاع‌رسانی سالم داشته و چالش‌ها را مدیریت کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه باید مردم را از خود بدانند، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید نسبت به رشد و تعالی مردم نگاه ویژه داشته و مقابل هجمه‌ها علیه مردم قم موضع‌گیری کنند.

وی از حضور طلاب کشورهای مختلف در قم یاد کرد و گفت: دشمن می‌داند این افراد قرار است به کشورهای خود بازگردند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را ترویج کنند به همین علت دشمن برای تخریب قم تلاش‌های بسیاری را دنبال می‌کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت از کلان‌نگری به عنوان یک ویژگی مهم و مورد نیاز برای اصحاب رسانه نام برد و تصریح کرد: این نگاه می‌تواند موجب پیشبرد تمامی اهداف جامعه شود.

جواد محرابی معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ابتدای این دیدار، با بیان اینکه مجموعه صنفی خانه مطبوعات از چهار سال گذشته فعالیت خود را به صورت جدی‌تر دنبال کرده است، اظهار کرد: خانه مطبوعات همراه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای رسیدن به رسانه تراز انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری را دنبال کرده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی نیز اصحاب رسانه همراه با کادر درمان و بهداشت استان در کنار مردم بودند و برای اطلاع‌رسانی درست خطر را به جان خریدند.

محرابی از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و انتخاب هیأت مدیره جدید برای این مجموعه یاد کرد و گفت: امیدواریم در دوره جدید خانه مطبوعات گام‌هایی برداشته شود که مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد.

رسانه ها در حد نام قم ظهور و بروز نداشته اند

فخرالدین یوسف‌پور رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم نیز با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مشخص و برجسته‌ای در جامعه برعهده دارند، عنوان کرد: قم به علت حضور شخصیت‌ها، حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران و تاریخ درخشانی که دارد از یک جایگاه فراملی برخودار است اما رسانه‌های قم هنوز در قد و قواره نام قم ظهور و بروز نداشته‌اند.

وی نبود یک مجموعه صنفی قوی برای خبرنگاران را یکی از خلاهای موجود دانست و ادامه داد: با برگزاری انتخابات آبان‌ماه گروه جدیدی در خانه مطبوعات مستقر شدند که میانگین سنی این افراد نسبت به میانگین سنی ادواره گذشته به مراتب پایین‌تر است و این افراد در حوزه رسانه دغدغه‌های انقلابی مهمی دارند.

تقدیر از 40 خبرنگار حوزه عفاف و حجاب

همچنین در ادامه این نشست محمدحسین همتی‌نژاد مدیر خانه مطبوعات استان قم با تاکید بر اینکه انسان‌ها در بستر و معرض رسانه‌ها متولد می‌شوند و رشد می‌کنند، تصریح کرد: هر چند رسانه‌ها برای مخاطبان خود تولید الگو می‌کنند اما با وجود اینکه فعال و پویا هستند از جامعه خود نیز تاثیر می‌پذیرند به همین علت گاهی از کارکردهای اصلی خود در انقلاب اسلامی دور می‌شوند.

وی از شهر قم به‌عنوان پایگاه نشر معارف دینی یاد کرد و گفت: ۲۰۰ هزار محدث در قم زیست و فعالیت داشته‌اند و این شهر یک هویت فراملی و رسالت جهانی دارد به همین علت رسانه‌ها این شهر نیز باید از یک جایگاه ویژه برخودار باشند.

همتی‌نژاد اضافه کرد: بر اساس پژوهشی که انجام شده استان قم در حوزه تولیدات خبری، از سبد مصرف اخبار کشور جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است، هر چند هر اتفاق ساده‌ای که در قم رقم زده می‌شود بهانه‌ای برای ضربه‌زدن به هویت این شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات نسبت به جایگاه رسانه‌ها در قم دغدغه بسیاری دارد، عنوان کرد: تصور ما این است که هنوز این مجموعه‌ها نتوانسته در تراز انقلاب اسلامی باشند و باید برای رسیدن به این هدف تلاش‌های مورد نیاز دنبال شود.

مدیر خانه مطبوعات استان قم گسترش کنش‌های دینی رسانه‌ها را نیازمند ارتباط اصحاب رسانه با صاحب‌نظران دینی دانست و عنوان کرد: اگر ارتباط مستمری میان مدیران رسانه و علمای قم برقرار شود می‌توانیم یک مدل در حوزه کنش دینی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: هر چند در حوزه فقه رسانه اقداماتی انجام شده اما هنوز به همه مباحث این پرداخته نشده است درحالی‌که حوزه علمیه باید به مباحث بدون پاسخ، پاسخ‌های مناسبی را ارائه دهد.

همتی‌نژاد رفع مشکلات رسانه‌ها از جمله مباحث اقتصادی را یکی از راهکارهای ارتقای رسانه‌ها دانست و عنوان کرد: خانه مطبوعات تسهیل‌گیری درخواست‌های حاکمیت از رسانه‌ها را نیز دنبال می‌کند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم خاطرنشان کرد: این مجموعه در ماه جاری به مناسبت روز زن از ۴۰ خبرنگار فعال در حوزه حجاب و عفاف تقدیر خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار