براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی مبنی بر بارش برف، تمامی سازمان‌های مربوطه خدمات رسان در حال آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۹۳۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 28 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی موج جدید بارشی از ساعاتی پیش وارد استان شده و شدت بارش در ارومیه هر لحظه افزایش می‌یابد.

دراطلاعیه شماره  59 اداره کل هواشناسی نیز با اشاره به  تشدیدفعالیت سامانه بارشی وضعیت جوی و بارش برف و باران، وزش باد گاهی شدید در خصوص اخلال در ترددهای شهری، لغزندگی جاده ها، کولاک برف و کاهش دید، هشدار داده شده است.

براساس این اطلاعیه ،اجتناب از سفرهای غیرضروری و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی، آماده باش راهداری ها وآماده سازی تجهیزات برف روبی و یخ زدایی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، اجتناب از کوهنوردی وتردد در ارتفاعات با توجه به احتمال وقوع بهمن و کولاک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید توصیه میشود.

بر همین اساس و با تشدید فعالیت سامانه بارشی، ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری ارومیه  نیز از امروز 9 بهمن ماه در شهر ارومیه، تمامی نیروهای سازمان‌های خدمات رسان و شهرداری‌های  مناطق در آماده باش کامل هستند.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی و بارش سنگین برف در اغلب مناطق استان در حال آماده باش و خدمات رسانی به مسافران در جاده‌های مواصلاتی استان است و توصیه می‌کند که هم استانی‌ها تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های برف گیر تمهیدات لازم زمستانی به همراه داشته باشند.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی فعالیت سامانه بارشی تا روز شنبه 11 بهمن به صورت متناوب در استان تداوم دارد و برف مهمان مناطق مختلف آذربایجان‌غربی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار