مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه سرد به البرز با هدف مقابله با حوادث طبیعی اعضای ستاد مدیریت بحران به حالت آماده باش در آمدند.
کد خبر: ۹۳۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 28 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضا فلاح نژاد اظهار داشت: تحلیل  آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه ناپایدار بسیار سرد در منطقه البرز مرکزی می باشدکه درارتفاعات و جاده های شمالی استان منجر به کولاک شدید برف به ویژه در منطقه طالقان ، دیزین ، آسارا و کندوان خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی رگبار برف و باران ، رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای، ارتفاعات کولاک برف  و یخبندان دستگاه های اجرایی با آمادگی کامل برای هرگونه حوادث احتمالی فعال هستند.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این سامانه از ظهرجمعه ۱۰ بهمن ماه تا عصر روز شنبه ۱۱ بهمن ماه جاری فعال خواهد بود که مخاطرات احتمالی مانند کاهش میدان دید، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای به دلیل بارش برف و باران ،لغزندگی و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی  را به دنبال دارد.

وی گفت:  بیشترین مناطق هدف  ارتفاعات شمالی و جاده های کوهستانی خواهد بود که می طلبد مسافران از هرگونه  توقف در دامنه کوه ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف خودداری کنند.

مدیرکل بحران استانداری البرز بیان داشت:  مسافران از سفرهای غیر ضرور و کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی اجتناب کنند و در صورت ضرورت سفر خودرو را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب حین گذر از جاده های کوهستانی مجهز کنند.

فلاح نژاد تاکید کرد که با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف انرژی گرمایشی می طلبد شهروندان در مصرف نهاده های انرژی صرفه جویی های لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار