معاون عمرانی استانداری قزوین:
با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل های انرژی در سطح این استان برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف قطع می شود.
کد خبر: ۹۳۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 27 January 2021

 

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین علی فرخزاد ،با اشاره به برخی کمبودها در زمینه تامین حامل‌های انرژی به ویژه برق و گاز در سطح این استان افزود: کارگروهی با محوریت اداره کل مدیریت بحران، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده که اعضای این کارگروه به صورت رندمی و نامحسوس از ادارات بازدید خواهند کرد و هر اداره یا سازمانی چنانچه نخواهد صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز را مراعات کند، بدون شک برق و گاز آنها قطع خواهد شد.
فرخزاد یادآور شد: مدیران ادارات دولتی باید همراهی لازم را داشته باشند؛ چون بصورت جدی به این موضوع ورود خواهیم کرد.

وی یادآورشد: این موضوع در مورد صنایع پرمصرف هم صادق است و قطعاً برای صنایع و کارخانه‌هایی که مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی را جدی نگیرند، قطعی برق و گاز خواهیم داشت.
رئیس کارگروه توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی استان قزوین نیز با اشاره به وضعیت جوی و برودت هوا گفت: در شرایطی که سرمای شدیدی بر استان قزوین حاکم شده، با مصرف بیش از حد گاز و برق روبه‌رو شدیم و بنابراین هم‌استانی‌ها حتماً باید مدیریت مصرف برق و گاز را اعمال کنند تا مجبور به اعمال خاموشی‌های گسترده و قطع گاز مشترکان خانگی نشویم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم توزیع متوازن خاموشی در صنایع استان قزوین افزود: در این حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است که برنامه‌هایش برای توزیع عادلانه خاموشی بین صنایع و واحدهای صنعتی مختلف را به ما ارائه دهد تا خاموشی به نحوی اتفاق بیفتد که همه صنایع را درگیر کند و فقط برق یا گاز صنایعی که مصرف زیادی دارند، قطع نشود؛ چرا که چنین کارخانجاتی قطعاً کارگران زیادی دارند و قطع برق و گاز آنها بحران کارگری برای آنها به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی هم باید در حوزه نوبت کاریشان رعایت لازم در مصرف برق و گاز را داشته باشند و اگر ضرورت دارد که حتماً باید روزی را در وسط هفته برای کارگرانشان تعطیل اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار