استاندار فارس گفت: تحریم، یکی از ابرچالش‌های پیش روی کشور است که سفره مردم را کوچک‌تر کرده و مشکلاتی را برای جامعه پدید آورده است.
کد خبر: ۹۳۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 27 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عنایت‌الله رحیمی، در نشست هماهنگی تشکیل ستاد انتخابات استان در شیراز، یکی از وظایف وزارت کشور را تنظیم اقدامات و اعطای مجوز به گروه‌های سیاسی و احزاب برای فعالیت‌های انتخاباتی دانست و افزود: تقویت مشارکت و ایجاد شور انتخاباتی وظیفه حاکمیت و مردم است.

او گفت: حضور نامزدهایی که افکار مردم را نمایندگی می‌کنند در صحنه انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم می‌شود و اگر آنان مشاهده کنند که رییس جمهوری منتخب شان به عنوان نفر دوم کشور مورد حمایت همه نهادها و ارکان قرار دارد و گزارش خدمات و عملکرد دولت به خوبی اطلاع رسانی می‌شود، انگیزه دوچندان برای شرکت در انتخابات پیدا می‌کنند.
رحیمی بیان کرد: این که چه کسی در انتخابات برگزیده می‌شود به مردم مربوط است و ما نمی‌توانیم سلیقه سیاسی خود را در انتخاب مردم دخالت دهیم چنان که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را نشان دادیم.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف وزارت کشور، برگزاری انتخاباتی سالم، ایمن و قانونمند است و ما نیز در این استان تمام ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت تا این مهم محقق شود.

استاندار فارس ادامه داد: انتخابات یکی از فصول اصلی تصمیم‌گیری در کشورمان را رقم می‌زند و جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه از جمله نظام‌های سیاسی است که برای رای مردم ارزش و اعتبار قائل است.
وی افزود: ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا هر کدام به نحوی با رای مردم تعیین می‌شوند و هر انتخابات در حقیقت مقطعی است که رای و تصمیم مردم را در سطح مدیریت کشور حاکم می‌کند.
رحیمی اظهار داشت: در انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ کشور با چند ابرچالش مواجه است و هرچه استان‌ها بزرگ تر باشند از این چالش‌ها بیشتر تاثیر می‌پذیرند.
استاندار فارس گفت: تحریم، یکی از ابرچالش‌های پیش روی کشور است که سفره مردم را کوچک‌تر کرده و مشکلاتی را برای جامعه پدید آورده است.
وی بیان کرد: در مقابل تحریم‌های ظالمانه استکبار، مسوولان همه تلاش خود را برای رفع آنها به کار گرفته‌اند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حتی اگر یک ساعت زودتر بتوانیم باید تحریم‌ها را لغو کنیم.
استاندار فارس، شیوع ویروس کرونا را دیگر ابرچالش پیش روی در انتخابات پیش رو دانست و گفت: این بیماری سلامت مردم را تهدید و خمودگی و کم تحرکی را بر جامعه حاکم کرده است.
وی اضافه کرد: در دوره‌های قبلی انتخابات، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های انتخاباتی، جنب و جوش و شور قابل قبولی را ایجاد می‌کرد اما در شرایط فعلی باید تدابیری اندیشیده شود که با محدودیت‌های کرونا بتوانیم تنور انتخابات را گرم کنیم.
او ادامه داد: باید راهکارهایی بیاندیشیم که نامزدهای انتخاباتی بتوانند خودشان را به جامعه معرفی و برنامه‌های خود را تشریح کنند.
استاندار فارس گفت: برای کنترل بیماری کرونا، همه روش‌های پیشگیری و درمان را تجربه کرده‌ایم و ایران در این زمینه بر اساس آمارها یکی از موفق‌ترین کشورهاست و در ادامه نیز با توصیه متخصصان باید موضوع واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان داشت: شیوع کرونا یک تغییر دیگر را هم ایجاد کرده و آن هم انتقال مرجعیت سیاسی از احزاب، گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های ذی نفوذ به فضای مجازی است که باید این موضوع را هم مورد بررسی و توجه قرار داد.
رحیمی، کاهش احتمالی مشارکت را دیگر ابرچالش پیش روی انتخابات در کشور دانست و گفت: کاهش مشارکت مردم قدرت عرض اندام و چانه زنی کشور در عرصه بین‌المللی و مقبولیت نظام در عرصه داخلی را تضعیف می‌کند و باید بکوشیم با ایجاد نشاط در مردم و افزایش رضایتمندی، مشارکت در انتخابات را افزایش دهیم تا نظام تقویت شود.

استاندار فارس، آموزش عوامل برگزاری انتخابات را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: تمام نیازها و کمبودهای برگزاری انتخابات باید احصا و به وزارت کشور اعلام و به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز تکمیل شود.
رحیمی، خواستار بررسی و رفع چالش‌های حقوقی انتخابات پیش رو از هم اکنون شد و گفت: برای رفع نیازهای سخت افزاری انتخابات باید از امکانات و توانمندی‌های همه دستگاه‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی با هر انتخابات رو به تکامل رفته و دولت‌ها یکدیگر را تکمیل کرده و خدمات خوبی به مردم ارائه کرده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار