نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه معیشت مردم چهارمحال و بختیاری پایین‌تر از سرانه معیشت سایر استان‌ها است.
کد خبر: ۹۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 26 January 2021

 

احمد راستینه در نشست با فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مظلوم است اظهار داشت: افرادی به صورت ظاهری در کمیسیون فرهنگی ثبت نام کردند تا مشکلات قانونی آن حل شود، کل اعضای کمیسیون 14 نفرند که تنها 10 نفرشان به صورت جدی کار می‌کنند و طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» یکی از طرح‌های موفق این کمیسیون می‌باشد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجمه‌های بسیاری برای تصویب این طرح انجام گرفت، افزود: در تصویب طرح غربالگری نیز فشارهای سختی بر مجلس وارد شد اما از آنجایی که سالیانه 450 هزار سقط جنین در کشور صورت می‌گیرد، برای ثبت این قانون ایستادیم و بنا شد استاندارد جهانی در غربالگری کشور صورت گیرد.

راستینه در خصوص تعارض منافع بیان کرد: تعارض منافع یکی از بخش‌های شفافیت آرای نمایندگان است، این طرح در ابتدا یک طرح ابتدایی و در حد اعلام رای نماینده به طرح‌ها بود که هزینه‌های بالایی برای نماینده داشت که البته با این طرح موافق هستیم.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم در استان نقطه مهم است، عنوان کرد: سرانه معیشت مردم این استان پایین‌تر از سرانه معیشت استان‌های دیگر است. تصمیماتی در تقسیم یارانه برای کمک به حوزه معیشت صورت گرفته و قرار است یارانه 10 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به 260 هزار تومان، یارانه 25 میلیون نفری که زیر خط فقرند به 160 هزار تومان، یارانه 25 میلیون دیگر به 130 هزار تومان و یارانه مابقی افراد نیز به 91 هزار تومان افزایش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه1400 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی نیز اقداماتی صورت گرفته، تصریح کرد: برای نخستین بار در سطح کشور ردیفی در تبصره‌ 4 برای 31 شهرستان که سرانه پایین‌تری نسبت به بقیه دارند ایجاد شد تا به صورت نقطه‌ای مورد توجه قرار گیرند که شهرستان لردگان از این استان و 1هزار و600 دهستان، 400 بخش، 2 هزار و 20 محله در کشور مورد هدف قرار گرفته شدند و 18 هزار میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه فعالیت‌های فرهنگی در سال 1400 نسبت به سال جاری 25 درصد رشد داشته است اما کل لایحه بودجه سال آینده نسبت به سال جاری 43 درصد رشد کرده است که به آن اعتراض شد همچنین کل سهم فرهنگ از کل سهم بودجه 1.7 است که باید حل شود.

راستینه گفت: اعتبارات حوزه فرهنگ در کمیسیون تلفیق رشد خوبی پیدا کرده و هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی فعالیت‌های ورزشی تخصیص یافته است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر رتبه سرانه ورزشی استان رتبه آخر است که قطعاً طی این چهار سال به رتبه اول نخواهد رسید ولی در نهایت به میانگین سرانه ورزش کشور تبدیل می‌شود، کلنگ زنی استادیوم بزرگ ورزشی شهرکرد، استخراج گراف ورزشی استان و تهیه جدول آن از جمله اقدامات صورت گرفته است تا سرانه ورزشی استان بالاتر از وضع کنونی رود.

راستینه با بیان اینکه حکمرانی فرهنگی با سیاست درست اتفاق می‌افتد تصریح کرد: مرکز پژوهش و دیوان محاسبات دو بال و مجموعه تخصصی در مجلس است که باید در این حوزه کمک رسانی کنند اما متأسفانه در این کشور اندیشکده‌های قوی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود ندارد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در ساختار سازی‌های فرهنگی به سمت ایجاد اندیشه‌های موثر که بتواند مشورت‌های درست، فنی و دقیق به کمیسیون‌ها دهد حرکت نکرده‌ایم اما آمریکا 20 هزار اندیشکده تخصصی دارد.

راستینه افزود: مسئله فرهنگی استان مسئله فرهنگ کار و فرهنگ اشتغال و نقش آفرینی جبهه انقلاب در حوزه اقتصاد است که به شدت ضعیف هستند اما از آنجایی که در هر شهری که افراد انقلابی وارد حوزه اقتصاد گشتند نتیجه درخشانی حاصل گردیده است، گروه «پیشگامان» نیز در این شهر ایجاد شد که زیرساخت‌های اشتغال را ایجاد و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران برگزار کرده و در حال حاضر 6 الی 7 پروژه آماده امضا و قرارداد می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: استانی که دو پایه اقتصاد آن کشاورزی و دامپروری است در حوزه لبنیات مشکلات جدی دارد که برای حل آن قرارداد 500 میلیارد تومانی با بنیاد برکت برای ساخت بزرگترین مجتمع شیری کشور بسته شده است.

راستینه با بیان اینکه مالت به عنوان زیربنای صنعت سالم غذایی جهان است که در کل خاورمیانه تنها یک کارخانه در هفشجان دارد، اظهار کرد: 120 محصول در زنجیره غذایی صنایع مالت استخراج شده و بزرگترین پروژه در حوزه غذایی مالت خاورمیانه طراحی و در مرحله قراردادهای اقتصادی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار