تابناک-مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سیریک گفت: برداشت آب خام سایت آب شیرین کن سیریک با تکمیل خط انتقال جدید افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۳۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 25 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، محمد کارگر در بازدید احمد جمال الدینی فرماندار سیریک از روند اجرای این پروژه گفت: در راستای افزایش ظرفیت تولید آب آبشیریکن سیریک، اجراي خط انتقال به طول 1600 متر در حال انجام است که با تکمیل آن ظرفیت انتقال آب خام دریا از اسکله صیادی بندر سیریک تا سايت آبشيرينكن افزایش می یابد.

به گفته وی، مشکلات آبگیری و هيدرولوژي دريا، شيب کم ساحل، كاهش كيفيت آب دريا در زمان جزر و مد، بستر لجني ساحل و... باعث شده تا نتوانیم از ظرفیت کامل این آبشیرین کن بهره ببریم از این رو محل برداشت آب خام در نقطه دیگر در نظر گرفته شد که در حال حاضر با همکاری اداره بنادر و دریانوردی شهرستان از روی موج شکن مجتمع بندری سیریک در حال اجراست.

مدیر امور آب و فاضلاب سیریک با بیان اینکه پروژه مذکور با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال اجراست، تصریح کرد، برای تکیمل این خط انتقال سه میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده است.

گفتنی است، آب شیرین کن سیریک در حال حاضر با ظرفیت 1100 متر مکعب در شبانه روز فعالیت دارد که با اتمام خط انتقال آب خام، امکان تولید سه هزار و 750 متر مکعب آب شیرین در شبانه روز را خواهد داشت.

 انتهای پیام/ز116

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار