مدیرعامل هلال احمر استان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: مانور ساعت صفر با پیش فرض زلزله ۷ ریشتری و بدون اطلاع قبلی در استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 25 January 2021

 

حسن آصفی در خصوص برگزاری مانور ساعت صفر اظهار کرد: مانور ساعت صفر با پیش فرض زلزله ۷ ریشتر‌، بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان به منظور تمرین و آمادگی هر چه بیشتر و حضور به موقع در امدادرسانی در دو بخش دورمیزی-مدیریتی و عملیاتی در استان قزوین برگزار شد.

مدیرعامل هلال احمر استان افزود: بر اساس مانور ساعت صفر، زلزله‌ای با قدرت ۷ ریشتر و با فرض تخریب ۸۰ درصدی در روستاهای شعاع ده کیلومتری این زلزله، روستای محمودآباد قدیم را لرزاند.

آصفی ادامه داد: با توجه به تخریب بالا در این زلزله تمامی استان‌ به صورت آماده‌باش کامل قرار گرفت و تیم‌های پشتیبان از شعب تاکستان، بویین زهرا، آبیک، البرز و آوج در بخش عملیاتی به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

وی عنوان کرد: بررسی میزان خسارت در منطقه، امدادرسانی به افراد حادثه دیده، استفاده از تیم‌های جست و جو با کمک‌های سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب و ... از جمله اقدامات انجام شده در این مانور بود.

این مسئول یادآور شد: در این مانور اقدامات لازم برای شناسایی افراد زنده انجام و خدمات تریاژ و انتقال مصدومین نیز از طریق آمبولانس‌های هلال احمر انجام شد و همچنین جهت اسکان اضطراری آسیب دیدگان فرضی نیز اقدامات لازم صورت گرفت.

مدیرعامل هلال احمر استان خاطر نشان کرد: در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان نیز با حضور شورای معاونین، روسای شعب و دفاتر نمایندگی، پرسنل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز مانور دورمیزی و عملیاتی برگزار شد.

آصفی در پایان بیان کرد: برگزاری مانورهای منظم و بدون اطلاع قبلی در ساعت صفر، در سنجش توان نیروهای مدیریتی و امدادی در رویارویی با حوادث احتمالی و سرعت عمل نیروهای امدادی در نجات جان مصدومان نقش مهمی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار