معاون بازرسی سازمان صمت استان خبرداد:
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۱۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان قزوین کشف شده که این رقم در مدت مشابه قبل حدود یک میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 25 January 2021

علی اکبر کبیری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۱۰ مورد بازرسی از انبارها با همراهی سازمان تعزیزات حکومتی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان صورت گرفته است.

معاون بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به مقدار کالاهای کشف شده در حوزه بازرسی از انبارها، اظهار کرد: در این مدت، حدود ۱۴۲ تن برنج، ۱۲ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم پودر شوینده، پنج هزار و ۱۰۰ قوطی رب گوجه فرنگی، ۴۸۱ حلقه لاستیک و هزار و ۸۱۹ قوطی روغن خوراکی کشف شده است.

کبیری با اشاره به تشکیل پرونده قاچاق کالاهای سلامت محور در استان، گفت: در این حوزه هزار و ۵۶۵ مورد بازرسی مشترک صورت گرفته که از این تعداد حدود ۱۶۶ پرونده به ارزش ۱۳۱ میلیارد ریال در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور تشکیل شده است.

وی با اشاره به مصوبه جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالای استان و تاکید استاندار قزوین برای ثبت انبارها، بیان کرد: براساس دستورالعمل سامانه جامع انبارها ثبت ۱۰ قلم کالای اولویت دار و مورد نیاز مردم در سامانه مرتبط کشوری در دستور کار قرار گرفت تا جلوی هرگونه افزایش قیمت و کاهش عرضه در بازار گرفته شود.

این مسئول ادامه داد: در این راستا ۱۱۹ انبار عرضه کننده برنج داخلی و خارجی در سامانه انبارها ثبت شدند و همچنین ۸۵ انبار روغن نباتی، ۳۹ انبار شکر، ۶۵ انبار قند، ۲۶۹ انبار حبوبات، ۵۵ انبار ماکارونی، ۴۴ انبار تخم مرغ، ۱۵۰ انبار شوینده‌ها و ۵۷ انبار لاستیک در سامانه جامع انبارها به ثبت رسید.

معاون بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به اجرای بند پنجم مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان در خصوص جلوگیری از عرضه لوازم خانگی بدون شناسه، گفت: از ابتدای امسال ۵۰۰ فقره بازرسی از واحدهای عرضه کننده لوازم خانگی داشتیم که از این بازرسی‌ها برای چهار واحد عرضه کننده لوازم خانگی به اتهام قاچاق و ثبت نکردن شناسه، پرونده‌هایی به ارزش بالغ بر ۴۸۹ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

وی درباره دستور العمل اخذ و نصب برچسب اصالت کالا در واحدهای عرضه کننده لوازم خانگی، افزود:در این طرح، هشت قلم کالایی مورد هدف شامل تلویزیون، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، کولر گازی، کولر آبی، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی در دستور کار قرار گرفت و کلیه واحدهای تولیدکننده و عرضه کننده استان مکلف شدند نسب به اخذ شناسه کالا و نصب آن بر روی کالا اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: تقریباً هشت واحد تولید کننده لوازم خانگی در استان فعالیت دارند که عمده آنها لوازم خانگی پارس، سپهر الکتریک، شرکت تهویه، صنایع زرین کاسپین و گلدایران هستند.

کبیری خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی به این واحدها تذکر دادیم که نسبت به اخذ و نصب شناسه کالا اقدام کنند که خوشبختانه همه واحدهای تولیدی استان در این زمینه همکاری کردند و واحدهای تولیدی استان هیچ مشکلی در این خصوص ندارند.

وی یادآور شد: در سطح عرضه لوازم خانگی نیز اتمام حجت با عرضه کنندگان صورت گرفته است و هم اینک هیچ مشکل خاصی در این زمینه در سطح بازار نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار