در آرامستان بندرعباس صورت گرفت؛
تابناک-رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس از ارایه ۴۶۳۰ مورد خدمات‌دهی در ۹ ماهه سال جاری در بخش‌های گوناگون آرامستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 24 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، علیرضا بهمن‌نژاد بندری در این باره اظهار کرد: کارکنان این سازمان در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، فعالیت خود را در راستای خدمات‌رسانی هرچه شایسته‌تر و حفظ سلامت شهروندان با تمام توان دنبال می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به خدمات‌دهی ۲۴ ساعته مرکز اعزام حمل متوفی سازمان مدیریت آرامستان، اضافه كرد: شهروندان عزيز مي‌توانند براي دریافت خدمات با شماره تماس‌های ۰۹۱۷۶۱۶۰۷۵۷ و ۰۹۱۷۶۱۶۰۷۶۷ تماس بگیرند.

وي وظيفه مرکز اعزام حمل متوفی سازمان مدیریت آرامستان را، حمل متوفی و اعطای مجوز، لغو و تمدید فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه را از وظایف سازمان عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۲۱۷۱ حمل درگذشتگان در این مرکز صورت پذیرفته که از این تعداد ۷۰۱ سرویس شهری، ۱۰۸۲ سرویس خارج از شهر، ۱۶۷ سرویس استانی و ۲۲۲ سرویس رایگان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس تاکید كرد: کارهای اجرایی و عمرانی شامل ساخت آلاچیق، نصب و تعمیر سنگ قبور در بهشت زهرا(س) بندرعباس توسط سازمان مدیریت آرامستان انجام می شود.

بهمن نژاد با تاکید بر اینکه هرگونه ساخت این موارد در قطعات بهشت زهرا(س) توسط اشخاص ثالث ممنوع است، اضافه كرد: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۱۷ آلاچیق به ازاء هر قبر و ۳۹۵ نصب و تعمیر سنگ قبور توسط کارکنان واحد اجرایی و عمرانی سازمان صورت پذیرفته است.

رئيس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه قبلا شهروندان برای برگزاری مراسمات خود در آرامستان دچار مشکل و یا هزینه زیادی می شدند، افزود: واحد تشریفات این سازمان از حدود یک سال پیش راه‌اندازی شده و خدمات مربوط به این درخواست‌ها نیز ارایه می‌شود.

وی با اظهار اینکه خدمات این واحد شامل تامین صندلی، میز، باند و سایبان است که در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۹۰ مراسم با حفظ رعایت فاصله‌گذاری انجام شده است، افزود: از شهروندانی که قصد برگزاری مراسم در قطعات آرامستان را دارند، می‌توانند جهت پذیرش در ساعات اداری به واحد تشریفات مراسم سازمان مراجعه كنند.

بهمن‌نژاد عنوان كرد: یکی ديگر از وظایف سازمان انجام تغسیل و تدفین اموات در راستای موازین شرعی و بهداشتی است و این خدمات هر روزه از ساعت هشت صبح لغایت ۱۶ ارائه می شود.

وی همچنین گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۸۵۷ فوتی در آرامستان بندرعباس به ثبت رسیده که از این تعداد ۶۲۱ تدفین بزرگسال، ۸۷ تدفین نوزاد، هشت تدفین نوجوان، سه عضو بدن، ۱۱۰ تدفین مجهول‌الهویه و ۱۰۲۸ نفر بعد از مراحل تغسیل در آرامستان به خارج از شهر حمل شده‌اند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: یکی از وظایف سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس نظارت بر مراحل تغسیل و تدفین اموات در راستای ضوابط و مقررات شرعی و دینی با همکاری دستگاه‌های ذیربط مانند پزشکی قانونی، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال، مراکز امدادی و امنیتی و انتظامی است.

انتهای پیام /ز 75

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار