پرویز ایده پور در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان پاوه گفت: تا کنون ٨٩٠٠ کارت مبادلات مرزی در اختیار مرز نشینان پاوه قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 24 January 2021

پرویز ایده پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص صدور و اعطا کارت مبادلات مرزی به مرزنشینان شهرستان پاوه اظهار داشت: مرجع صدور کارت‌ها مذکور دفاتر پیشخوان بوده اند و در شهرستان پاوه نزدیک به ٨٩٠٠ کارت قانونی در دست مردم است.


وی افزود: این کارت‌ها که یک تا چهار نفره می‌باشند امروز از طریق مبادلات مرزی فعال می‌شوند، هر کارت متعلق به یک خانوار است و به ازای هر نفر ٧٠٠ هزار تومان شارژ می‌شوند، به این ترتیب کارت‌ها یک نفره هر ماه ٧٠٠ هزار تومان، دو نفره، ١ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان تا کارت‌های چهار نفره که معادل ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان شارژ می‌شوند.


فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه این مبالغ ارزش سود بازرگانی است که در کارت‌ها می‌ماند، خاطر نشان کرد: افرادی که به آن سوی مرز رفته و از دروازه مرز کالایی را وارد می‌کنند، کالای وارد شده را به گمرک ارسال و برای ترخیص، حقوق گمرکی آن را پرداخت می‌کنند.


وی اضافه کرد: به این ترتیب گمرک از افراد مرزنشین بابت ترخیص کالا و حقوق گمرکی، پولی دریافت نمی‌کند، بلکه کارت مبادلات مرزی را از آن‌ها دریافت کرده و از طریق دستگاه پوزی در مرز گذاشته اند، از وجوهی که در کارت تعبیه شده به عنوان حقوق گمرکی استفاده کرده و برداشت می‌کنند.


ایده پور تاکید کرد: شهرستان پاوه دارای ٨۴ کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق و ٢ بازارچه پیله وری و کوله بری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار