مراد علی تاتار در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان قصر شیرین از صدور ١۵ هزار کارت مبادلات مرزی با هدف انجام مبادلات (مرزی) برای مرزنشینان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 23 January 2021

مراد علی تاتار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: پانزده هزار کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان شهرستان قصر شیرین  که در بازارچه فعالیت دارند، صادر شده است (قصرشیرین فاقد بازارچه است)


وی با بیان اینکه این کار با هدف توسعه فعالیت‌ها اقتصادی خانوار‌ها ساکن مناطق مرزی و درآمدزایی برای آن‌ها اجرا شده است، افزود: مرزنشینان با استفاده از این کارت‌ها می‌توانند نسبت به انجام مبادلات مرزی اقدام کنند.


فرماندار شهرستان قصر شیرین تصریح کرد: دارندگان کارت‌ها مبادلات مرزی عضو تعاونی مرزنشینان هستند و با توجه به اینکه از سهمیه آن‌ها برای واردات کالا‌های کوله بری استفاده می‌شود، با برنامه ریزی‌ها انجام شده به حساب این افراد مبلغی به عنوان سود واریز می‌شود.


این مسئول اضافه کرد: قصر شیرین دارای موقعیت جغرافیایی خاص و دو مرز مشترک و طولانی با عراق در دو بخش اقلیم کردستان و حوزه عربی است.


تاتار تاکید کرد: همچنین وجود رودخانه‌ها دائمی همچون الوند در قصر و شرایط آب و هوایی خاص سبب اهمیت موقعیت کشاورزی و باغداری شهرستان برای سرمایه‌گذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار