از ابتدای سال ۹۸ که مهندس شفیعی سکان هدایت مجموعه شهرداری اراک را به دست گرفت، تمام توان و تلاش مدیریت شهری بر تکمیل پروژه های نیمه کاره به جا مانده از سنوات گذشته(تقاطع های غیرهمسطح آزادگان، شریعتی، شهید کاوه نبیری و صیدی) معطوف شد به طوری که هم اکنون بعد از گذشت ۲۲ ماه، نه تنها پروژه نیمه کاره ای در شهر اراک وجود ندارد ، بلکه عملیات اجرایی ۵ تقاطع غیرهمسطح جدید با هدف توسعه عمران شهری در شهر اراک آغاز شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 20 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس شفیعی شهردار اراک با بیان اینکه عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) و همچنین میدان مقاومت آغاز و وارد فاز اجرایی شده است گفت:در حال حاضر تاسیسات و معارضین تقاطع میدان مقاومت شناسایی شده و عملیات تجهیز کارگاه در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: طرح نهایی پروژه نیز با توجه به در نظر گرفتن یکسری از الزامات برای مشاور، برای تصویب در شورای ترافیک استان و شورای شهر در دست تهیه است.
وی یارآورشد: در تقاطع غیرهمسطح میدان امام خیمنی(ره) که به صورت زیرگذر در نظر گرفته شده ، در مرحله شناسایی تاسیسات و معارضین پروژه هستیم، همچنین درختان واقع در میدان نیز توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز جابجا و در تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن(ع) واکاری مجدد شده اند.
وی ادامه داد: همچنین تقاطع غیرهمسطح کمربندی شمالی با جاده فرودگاه نیز با در نظر گرفتن یکسری از الزامات برای مشاور، طرح نهایی آن در دست تهیه است.
شهردار اراک، احداث پروژه هایی از این دست را نوید بخش بهبود ترافیک، ارتقای امنیت و آسایش شهروندان و همچنین گامی مهم در توسعه عمران شهری و توسعه زیرساخت های شهری اعلام کرد و گفت: با بررسی‌های کارشناسی بعمل آمده از سطح شهر، این پروژه ها از مطالبات مهم مردم هستند که شهرداری در تلاش است در سریع ترین زمان ممکن با اولویت بندی به خواسته های شهروندان جامه عمل بپوشاند.
مهندس شفیعی افزود: اجرای این طرح‌ها تحول بزرگی در عبور و مرور و کاهش ترافیک در سطح کلانشهر اراک را به همراه دارد.
لازم به ذکر است، شهرداری اراک نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) قرارداد منعقد کرده تا پروژه های کلان شهری همچون زیر گذر میدان مقاومت، تقاطع بزرگراه شهید آنجفی با تقاطع فراهان که روگذر می باشد و ادامه آن تا آرامستان و منتهی به بلوار کربلا و تقاطع کمربندی شمالی با فرودگاه و تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) در ورودی شهر را به عنوان رینگ بندی و اسکلت اساسی و اصلی ترافیک شهر اراک، اجرایی کند.
فاز اول میدان شهدا و اطراف بازار تاریخی اراک به پیاده راه تبدیل شد

شهردار اراک معتقد است استفاده از تجربه تمام شهرها، به خصوص کلانشهرها در ایران و شهرهای بزرگ در سایر کشورها، به استفاده از دانش فنی یکدیگر کمک می کند و استفاده از این دانش نیز به بهره وری شهرها و کشورها کمک می کند.
مهندس شفیعی، درباره برگزاری پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، گفت: توسعه زیرساخت های شهرها برای آرامش و آسایش مردم، منطبق بر طرح های جامع و طرح های تفصیلی در شهرها ایجاد می شود و کمک می کند هر شهری متناسب با اقلیم، برنامه ها و طرحی که به عنوان طرح فرادست دارد، توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: استفاده از تجربه تمام شهرها، به خصوص کلانشهرها در ایران و شهرهای بزرگ در سایر کشورها، به استفاده از دانش فنی یکدیگر کمک می کند و استفاده از این دانش نیز به بهره وری شهرها و کشورها کمک می کند. بنابراین معتقدم با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، هم به یکدیگر کمک کرده ایم و هم بهره وری فعالیت های شهری را افزایش داده ایم.
شهردار اراک در پاسخ به این سوال که آیا در دو سال گذشته شهر اراک پروژه ای در حوزه انسان محوری و با این رویکرد انجام داده است، افزود: شهر اراک به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور، با تقریبا ۶۲۰ هزار نفر جمعیت و وسعت ۷۲۰۰ هکتار، دارای بافتی نسبتا قدیمی است. هسته مرکزی شهر، هسته تاریخی و قدیمی شهر است و با توجه به اینکه این شهر، تک هسته ای است،رینگ های مختلف شهری، اطراف این هسته مرکزی تعریف شده اند.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته تلاش کردیم که این رینگ تاریخی و قدیمی و هسته مرکزی شهر را به پیاده راه تبدیل کنیم. خوشبختانه مطالعات خیلی خوبی انجام شد. وی گفت: فاز اول میدان شهدا یا باغ ملی سابق و اطراف بازار تاریخی اراک به پیاده راه تبدیل شد.
مهندس شفیعی افزود: این پیاده راه کمک کرده که آن فضا در اختیار مردم و گفتمان شهری قرار بگیرد و از جولانگاه خودروهای شخصی خارج شود.
وی یادآورشد: حدودا ۱۰ هکتار مساحت بازار تاریخی اراک و بناهای قدیمی اطراف است که معابر اطراف آن در حال تبدیل شدن به پیاده راه است.
وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه، انجام شده است گفت:امید می رود تا سال آینده بتوانیم مرکز شهر اراک، هسته میانی و اطراف بازار تاریخی را تبدیل به پیاده راه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار