مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، با اشاره به اقدامات این جمعیت در دوران کرونا گفت: روزانه ۲۳۸ نفر از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر در حال فعالیت در تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی هستند.
کد خبر: ۹۳۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 19 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، فرزین معتمدی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان در ایام کرونا، اظهار داشت: مجموعه اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا از ابتدای اسفندماه با گسترش بیماری در کشور آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی از توزیع بیش از ۴۰۰ هزار ماسک رایگان به عنوان اولین اقدام جمعیت هلال احمر استان یاد کرد و افزود: این توزیع میان ادارات، ارگان‌ها، نهاد‌های نظامی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، مطب‌ها، سازمان نظام پزشکی، بانک‌ها و سایر نهاد‌های دولتی و غیردولتی در حالی صورت گرفت که کشور با کمبود شدید ماسک مواجه شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در همان موج اول اپیدمی کرونا، ۳۵ پایگاه استانی در ورودی شهر‌ها بیش از ۸۰۰ هزار مسافر را تحت غربالگری قرار دادند که از این تعداد ۲۷۹ نفر تب‌دار شناسایی شدند و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: فروردین ماه سال ۹۹ اعلام هشدار و اقناع سازی جامعه شهری و روستایی از نظر پیام‌های بهداشتی و در خانه ماندن به صورت همزمان در کل استان توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر انجام شد و در همان ایام بالغ بر ۱۲ هزار پک بهداشتی در حاشیه شهر توزیع شد و بیش از ۷ هزار پک بهداشتی شامل ماسک و ژل ضدعفونی به صورت هدفمند در اختیار بیماران خاص قرار گرفت.

معتمدی اضافه کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و پویش همدلی تاکنون پنج مرحله پک معیشتی و بهداشتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان شامل روغن، برنج، ماکرانی، رب گوجه‌فرنگی، قند و سایر اقلام بین افرادی که به هر شکلی شغل و کسب و کارشان از کرونا متاثر شده، توزیع شده است.

وی نذر سلامت یا نذر ماسک را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در این ایام دانست و گفت: امدادگران و داوطلبان در قالب این طرح با حضور در هیأت‌ها مذهبی، عزاداری محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین عزاداران توزیع کردند.

این مسئول از طرح آمران سلامت در قالب یکی از طرح‌های ابتکاری جمعیت هلال احمر یاد کرد و گفت: داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های از پیش تعیین شده در سطح استان با حضور در مناطق شلوغ و پرتردد، امر به سلامت و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده کردند که این طرح هم نقش مهمی در آموزش همگانی، اقناع سازی، ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در بر داشته است.

وی در ادامه به نقش جمعیت هلال احمر در طرح شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: این طرح به صورت مشترک توسط جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به صورت طرح محله‌محور از ابتدای آذرماه در کرمانشاه به عنوان اولین استان کشور آغاز شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی یکی از تدبیر‌های موثر است که نقش بسزایی در کاهش شیوع بیماری در سطح استان داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۲۳۸ نفر از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بودن هیچگونه چشم‌داشتی به صورت داوطلبانه و ایثارگرانه در حال فعالیت در تیم‌های نظارتی این طرح هستند که با عوامل بهداشت محیط، تیم‌های مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی و تیم‌های حمایتی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) براساس اطلاعاتی که روزانه دریافت می‌کنند به درب منازل افرادی که تست مثبت داشته، مراجعه می‌کنند.

معتمدی افزود: پس از تکمیل فرم‌ها و انجام تست و همچنین بیماریابی نسبت به آموزش صحیح نحوه قرنطینه اقدام می‌کنند و در صورتی که این افراد بنا به هر دلیلی در بحث معیشت مشکل داشته باشند از طریق تیم حمایتی این طرح پک‌های بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد تا ان‌شاءالله با ادامه این طرح ویروس منحوس کرونا در کشور ریشه‌کن شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار