رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش ۱۷ ‌درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نسبت به پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 18 January 2021

 

خلیل نیکشاد روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل همچنین از تامین ۹۰ درصد کنجاله و خوراک دام مورد نیاز استان در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: برای جذب سهمیه خوراک دام از مرکز نیازمند انبار و سیلوهای نگهداری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به کمبود تولید تخم مرغ در استان گفت: نیازمندی استان به تخم مرغ روزانه ۳۵ تن بوده که در حال حاضر حدود هشت تن تخم مرغ در داخل استان تولید می‌شود.

نیکشاد تشریح کرد: استان آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای تامین تخم مرغ اردبیل معرفی شده ولی تاکنون تنها ۹ تن تخم مرغ از این استان به اردبیل ارسال شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صمت استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به سهمیه های اختصاص یافته اقلام ضروری به استان از جذب و توزیع این اقلام خبر داد.

منصور پناهی با بیان اینکه ۳۱۸ تن سهم استان از شکر اختصاص یافته بود، افزود: این میزان شکر به صورت بسته بندی یک کیلویی در بازار عرصه شده است.

وی با اشاره به در حال افزایش بودن قیمت شکر، این افزایش را ناشی از نوسانات قیمت ارز عنوان کرد.

پناهی با بیان اینکه سهمیه برنج اختصاص بافته به استان ۵۰۰ تن است، گفت: در خصوص توزیع برنج سهمیه‌ای خارجی نیز در استان در بسته‌های ۱۰ کیلویی با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین ۴۸۷ تن روغن سهمیه استان مشخص شده که بخشی از آن از کارخانجات داخل استان تامین می شود.

ارژنگ عزیزی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز گفت: مسئولان مربوطه در حوزه نظارت بر بازار و اقلام ضروری باید بر چرخه تولید و عرضه این اقلام به مردم نظارت داشته و مطالبات مردمی را در این خصوص پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: هر چند بررسی تمامی اقلام در بازار مقدور نبوده ،ولی تعدادی از کالاهای ضروری که مایحتاج اصلی مردم است، باید نظارت و از بروز تخلفات کیفی و قیمتی در آن جلوگیری شود.

معاون استاندار اردبیل نظارت بر چرخه خرید گندم، تولید آرد و توزیع آن در نانوایی ها و پخت نان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هر یک از مراحل باید نظارت های لازم و منطقی صورت گرفته و از بروز تخلف در این زمینه پیشگیری شود.

عزیزی همچنین نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی برای واحدهای تولیدی خوراک دام را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جریان نظارت چنانچه مغایرتی بین نهاده‌های دامی وارد شده به کارخانجات و تولید خوراک دام مشاهده شود ،با متخلفان برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار