جمیری،نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم:
تابناک-نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم گفت: اشتغال مردم بومی نباید فقط به اشتغال نیروهای خدماتی ختم و تعریف شود.
کد خبر: ۹۳۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 17 January 2021

به گزارش تابناک، عبدالکریم جمیری پیش از ظهر امروز در بازدید از از مخازن نفتی شرکت پترو امید آسیا در بندر دیلم اظهار داشت: تعداد نیروهای بومی با توانمندی‌های لازم جهت مدیریت مجموعه‌های نفتی کم نیستند، گاهی ممکن است مورد توجه نباشند و در سطوح عالی مدیریتی از آن‌ها به نحو شایسته استفاده نشود. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم افزود: اگر این نیروهای بومی در مدیریت مجموعه‌های مختلف قرار بگیرند به خصوص در مناطق پیرامونی محل زندگی خود می‌توانند با استفاده از دانش و تجربه و شناخت خود نسبت به منطقه زمینه ترقی و توسعه استان بوشهر را فراهم کنند. 

وی بیان داشت: دغدغه ما این است که فردی مسؤول باشد که بتواند از توان خود در جهت توسعه و پیشرفت استان بهره بگیرد به گونه‌ای که این همه ذخائر و منابع که می‌تواند منافع ملی داشته باشد و در کنار آن منافع مردم منطقه نیز تأمین شود و احساس نشود مناطقی برخوردار و توانمند هستند اما در عین حال احساس محرومیت کنند.

لزوم استفاده از دانش و تجربه نیروهای بومی

جمیری با تاکید بر استفاده از دانش و تجربه نیروهای بومی افزود: این نگاه برای مردم استان مورد توقع است، نیروهای هم استانی که در سطح ملی از آن‌ها بهرمند هستیم و منافعشان به عام می‌رسد نگاهشان به منطقه را عالمانه و منصفانه و در جهت توسعه منطقه باشد و قدم‌های مثبتی بردارند زیرا مدت مسؤولیت ما محدود است اما در عین حال می‌تواند آثار مثبتی در پی داشته که سالیان طولانی مردم از برکات آن استفاده کنند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: همه کسانی که در زمینه نفت در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنند یک نقش را دارند و آن هم چرخیدن اقتصاد کشور است که یک نگاه صیانتی از این همه نعمات الهی که بهینه استخراج و بهینه صادر کنیم و به نوعی عمل شود که شاید بتوانیم از خام فروشی که سودش را دیگران میبرند پیشگیری کنیم. 

ضرورت توسعه صنایع پایین دستی و تکمیلی نفت و گاز و پتروشیمی 

جمیری بر توسعه صنایع پایین دستی و تکمیلی نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و گفت: این همان نگاهی است که نیاز امروز مملکت ماست و می‌تواند ما را از این شرایط که امروز در آن قرار داریم بیرون آورد

وی ادامه داد: به جای اینکه نفت خام را در بازار به قیمت ارزان عرضه کنیم و در مقابل تحریم شویم و در صورت تحریم با مشکل مواجه شویم باید آن را به یک کالایی تبدیل کنیم که دنیا به آن نیاز دارد و مجبور باشد از ما خرید کند، نه اینکه ناگزیر باشیم در این شرایط اقتصادی فشاربر مردم را تجربه و مشاهده کنیم. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر ما بتوانیم با استفاده از دانش، تجربه صاحبان دانش و دلسوزانمان در عرصه توسعه صنایع گام برداریم قطعا می‌توانیم از شرایط کنونی خود خارج شویم. 

وی اظهار داشت: لذا می‌توانیم به آن نگاه بلند مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در عرصه تولید روزی باید به نقطه‌ای برسیم که صنایع ما به نوعی پیشرفت کنند که برای صادرات درب چاه‌های نفت را ببندیم و هیچ نیازی به نفت نداشته باشیم. 

جمیری گفت: احداث صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی با حفظ شرایط زیست محیطی و شاخص‌ها و حفظ فواصلی که از دریا باید مورد توجه قرار بگیرد به همیج جهت بایستی مطالعات آن انجام و مجوزهای لازم نیز صادر شود. 

وی گفت: امروز هم ما می‌توانیم با رعایت فاصله در کنار دریا صنایع نفت و گاز و پتروشیمی داشته باشیم و هم با رعایت یک سری شرایط دور از ساحل پرورش آبزیان را داشته باشیم که نیاز به مطالعات خاص خود را دارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی و رونق منطقه ویژه اقتصادی در شمال استان داریم و با توجه به عبور لوله‌های انتقال گاز و همه منابع نفتی، آبی که در منطقه وجود دارد، شرایط آن فراهم است. 

صنایع منطقه نباید باری بر دوش مصرف آب آشامیدنی مردم باشند

جمیری ادامه داد: معتقد هستیم که صنایع موجود در منطقه نباید باری بر دوش مصرف آب آشامیدنی مردم باشند و قاعدتا باید برای تأمین نیازهای خودآب تولید کنند زیرا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است و بعضا این آب شرب را برای مردم منطقه نیز تأمین کنند تا در راستای پذیرش مسؤولیت اجتماعی خود حرکت کرده باشند. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی به لحاظ تولید گاز و شرایط خاصی که نگهداری آن نسبت به نفت دارد می‌بایست ملاحضات امنیتی و حفاظتی را لحاظ کنید و به اطلاع دستگاه‌های امنیتی برسد تا خدایی نکرده موضوعی امنیت مردم منطقه را تحدید نکند. 

وی بیان داشت: مردمی که پیرامون تاسیسات زندگی می‌کنند و در کنار خود منابع و ذخایر را می‌بینند و از آسیب‌های زیست محیطی تاسیسات مستقر در منطقه رنج می‌برند توقع دارند مناقعی به صورت مستقیم جدای از منافع کلی به آن‌ها برسد که یکی از آن‌ها مسؤولیت‌های اجتماعی است که شما بر عهده دارید و باید دید مجموعه پتروامید در کجاها می‌تواند با توجه به ضوابط و مقررات و اختیارات خود برای مردم منطقه کمک کند. 

جمیری اضافه کرد: زمانی که یک مجموعه با توجه به تمام داشته‌هایش به مجموعه پیرامونی خود می‌نگرد و همانگونه که برای نقش آفرینی در ماموریت‌های خود احساس مسؤولیت می‌کند و کمک کردن به مردم منطقه را جزئی از این ماموریت بداند و احساس مسئولیت کند، این مجموعه می‌تواند در منطقه خود ثبات ایجاد کند. 

وی ادامه داد: گاهی می‌شود تجهیزات و یا امکاناتی برای شهرستان پیرامونی خود مهیا کنیم بجای این که هر دفعه تجهیزات خود را برای خدمات‌رسانی اعزام کنیم بتواند این تجهیزات ده‌ها بار به مردم خدمت‌رسانی کند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: در تابستانی که گذشت مردم دیلم در روستاها و منطقه بهرگان دچار کمبود آب شدند که با هماهنگی‌ها و رایزنی‌هایی که انجام شد در بهرگان برای شهر امام حسن و در حوزه گوره شبکه‌ای راه اندازی و به مردم آبرسانی شد. 

جمیری گفت: سودی که در این گونه موارد می‌رسد رضایتمندی مردم از مدیرانی است که حوزه و منطقه مدیریت در حال مدیریت هستند که می‌تواند به دنبال خود امنیت منطقه را در پی داشته باشد اینها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و حساب دو دو تا چهار تا نیست. 

اشتغال مردم بومی نباید فقط به اشتغال نیروهای خدماتی ختم شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال مردم بومی نباید فقط به اشتغال نیروهای خدماتی ختم و تعریف شود گفت: نیاز داریم با نگاه توسعه‌ای به استان بوشهر نگاه شود، چرا باید با تمام داشته‌هایمان همچنان محروم باشیم. باید به نیروهایی که می‌توانند در عرصه‌های مختلف خودی نشان دهند فرصت دهیم تا بتوانند نقش آفرینی کنند و بگویند که ما می‌توانیم، این بی‌توجهی‌ها نه تنها در مجموعه نفت بلکه در برخی دیگر از دستگاه‌ها وجود دارد. 

وی بیان داشت: مجموعه‌های نفتی مستقر در منطقه باید به نیروهای بومی میدان دهند تا این نیروها نیز بتوانند در سطوح بالاتری نقش آفرینی کنند زیرا این استعداد در میان مردم منطقه وجود دارد؛ نیروهای که قصد دارید بکارگیری کنید تا جایی که امکان دارد از مردم بومی منطقه و استان تأمین شود و هنگامی که این نیروها با توجه به تخصص مورد نیاز یافت نشد به خارج از منطقه رجوع کنید

جمیری گفت: مجموعه‌های نفتی می‌بایست هم مواد مصرفی اداری و کارکنان و هم نیروهای خود را تا جای ممکن از منطقه پیرامون خود تهیه کنند که خود می‌تواند زمینه ساز توسعه باشد؛ اگر مجموعه‌های نفتی مستقر در استان از ما نمایندگان مجلس توقع و خواسته‌ای داشته باشند با تمام توان در کنار آن‌ها هستیم و آنچه که در استان باشد کمک خواهیم کرد و آنچه که در مرکز کشور قابل پیگیری باشد همراهی خواهیم کرد. 

به گزارش تابناک، مخازن نفتی شرکت پترو امید آسیا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در مسیر پروژه انتقال نفت حوزه مناطق نفت‌خیز جنوب شامل مناطق مسجد سلیمان، اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران قرار گرفته که پس از جمع آوری نفت در منطقه گره و گناوه زمینه انتقال به جزیره خارگ را برای صادرات فراهم می‌کند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار