مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت مالی باشگاه‌های ورزشی و مراکز اقامتی و بوم گردی در دوران کرونا، از برنامه ریزی برای ایجاد ۵۰۰۰ صندوق خرد محلی تا سال آینده به منظور کمک به بهبود وضع معیشت خانوار‌های روستایی و اشتغال زنان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 16 January 2021

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت مالی باشگاه‌های ورزشی و مراکز اقامتی و بوم گردی در دوران کرونا، از برنامه ریزی برای ایجاد ۵۰۰۰ صندوق خرد محلی تا سال آینده به منظور کمک به بهبود وضع معیشت خانوار‌های روستایی و اشتغال زنان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته صندوق در حمایت از کسب و کار‌ها در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که در دوران کرونا به شدت آسیب دید، حوزه گردشگری و بوم گردی بود. با توجه به محدودیت‌هایی که برای کنترل شیوع کرونا در کشور اعمال شد بسیاری از مسافرت‌ها کاهش پیدا کرد و این مساله باعث شد تا مشاغلی که در زمینه بوم گردی و گردشگری فعالیت داشتند دچار مشکل شوند؛ بر همین اساس ۱۸۷۰ اقامتگاه بوم گردی مورد حمایت مالی صندوق قرار گرفتند و بازپرداخت اقساط آن‌ها تا پایان سال به تعویق افتاد.

حمایت مالی صندوق از ۱۲۵۰ باشگاه ورزشی

وی ادامه داد: در بحث حمایت از رستوران‌ها و مجتمع‌های مسافرتی هم تلاش شد تا بازپرداخت اقساط این دسته کسب و کار‌ها معوق شود و با توجه به آسیبی که به باشگاه‌های ورزشی وارد شده و از اسفند سال گذشته به بعد دچار تعطیلی شده بودند، صندوق بیش از ۱۲۵۰ باشگاه ورزشی را تامین مالی کرد و بازپرداخت اقساط این گروه از مشاغل هم معوق شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید متذکر شد: به دلیل عدم مراجعه ضامن‌ها و اعمال محدودی‌های کرونایی، روند پرداخت تسهیلات در حوزه کسب و کار با کندی همراه شد با این حال از ابتدای امسال در حوزه اشتغال اعم از پرداخت تسهیلات کرونایی، اشتغال روستایی و انعقاد تفاهم نامه‌ها بیش از ۶۷ هزار و ۷۸۰ فقره تسهیلات پرداخت کردیم که رقم آن نزدیک به ۱۳۲۲ میلیارد تومان است.

نوراله زاده در ادامه درباره اجرای طرح صندوق‌های خرد محلی اظهار کرد: صندوق‌های خرد محلی به تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز روستاییان برای تولید محصول و توسعه کسب و کار آن‌ها کمک می‌کنند و به دلیل اثربخشی بسیار در ایجاد اشتغال و رونق بازار کار حایز اهمیت هستند. در حال حاضر زنان می‌توانند با سرمایه اندک کسب وکار مناسبی راه اندازی کنند و با مبالغ پایین مثل ۱۰ میلیون تومان اشتغالزایی بالایی داشته باشند.

ایجاد ۵۰۰۰ صندوق خرد محلی تا سال آینده

 
وی با اشاره به وجود ۲۰۰۰ صندوق اعتباری خرد محلی در کشور از راه اندازی هزار صندوق با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و هزار صندوق با همکاری سازمان بسیج خبر داد و گفت: درصدد هستیم که تا سال آینده ۵۰۰۰ صندوق ایجاد کنیم تا از این طریق به بهبود وضع معیشت در مناطق روستایی و توسعه اشتغال زنان در روستا کمک شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درعین حال با اشاره به طرح روستای بدون بیکار، گفت: خوشبختانه این طرح با استقبال فراوانی در بسیاری از روستا‌ها مواجه شده است به نحوی که بیشتر شهرستان‌ها درخواست کردند نمونه‌ای از روستای بدون بیکار در آن‌ها ایجاد شود و به لحاظ مالی مورد حمایت قرار گیرند.

به گفته وی، تشویق روستاییان به همکاری و کارگروهی، تهیه مواد اولیه ارزان قیمت، حذف دلالان و واسطه گران و کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی از اهداف اجرای طرح روستای بدون بیکار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار