کد خبر: ۹۳۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹ 29 January 2021

برنده اسرائیلی جایزه نوبل سال ۲۰۲۰ بزرگترین مشکل راهبردی رژیم صهیونیستی را عقب ماندگی علمی از جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پروفسور دانیل شیختمن برنده جایزه شیمی نوبل در گفتگویی با روزنامه یسرائیل هیوم با اعتراف به پیشرفت علمی در جمهوری اسلامی ایران، آن را یک مشکل راهبردی برای تل آویو توصیف کرد.

وی اذعان کرد که در مقابل هر یک مهندس اسرائیلی، 20 مهندس ایرانی وجود دارند و این یک مشکل راهبردی برای اسرائیل است.

شیخمن با اعتراف به پسرفت علمی رژیم صهیونیستی و قرار گرفتن آن در سراشیبی سخت تاکید کرد به دشمن اسرائیل که امروز ایران است نگاه کنید، ما آنها را متعصب و عقب مانده توصیف و به شسشتوی مغزها متهم می کنیم، اما در نتیجه چه اتفاقی افتاده است: در مقابل هر یک مهندس در اسرائیل، 20 مهندس در ایران حضور دارند ، چرا چون خاخامهای ما به جوانان اجازه نمی دهند، از درخت دانش آن طور که می خواهند، استفاده کنند، این یک مشکل راهبردی بغرنج برای اسرائیل است که باید به فکر برطرف کردن آن باشیم.

شیخمن افزود باید اعتراف کنم ایرانی ها از ما پیشرفته تر هستند، چرا باید به طور مثال وزرای آموزش در اسرائیل به جای پرداختن به وظایف خود از حمله به ایران سخن بگویند؟ این روزنامه عبری زبان با انتشار تصویری از مراسم فارغ التحصیلی در دانشگاه تهران نوشت : در اینجا فقط قرآن تدریس نمی شود دانشگاه تهران مهندس تولید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار