تابناک : همزمان با روز‌های پایانی دونالد ترامپ در آمریکا، نتانیاهو در اسرائیل نیز وضعیت مطلوبی ندارد و با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در این رژیم، مخالفت‌ها با «بی بی» (بنیامین نتانیاهو) روز به روز بیشتر می‌شود و احتمال کنار رفتن او از قدرت محتمل‌تر از گذشته است.
کد خبر: ۹۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 13 January 2021

با رفتن ترامپ سرنوشت «بی بی» چه خواهد شد؟

به گزارش تابناک سمنان همزمان با روز‌های پایانی دونالد ترامپ در آمریکا، نتانیاهو در اسرائیل نیز وضعیت مطلوبی ندارد و با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در این رژیم، مخالفت‌ها با «بی بی» (بنیامین نتانیاهو) روز به روز بیشتر می‌شود و احتمال کنار رفتن او از قدرت محتمل‌تر از گذشته است.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانسی خبری تصریح کرد، دست دادن با نتانیاهو و تشکیل دولت ائتلافی با او اشتباه بود، زیرا او همیشه هر گونه توافقی را نقض کرده است.

وی احزاب اسرائیلی هم پیمان با نتانیاهو را به مقابله با او در انتخابات آینده فراخواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» نیز در واکنش به اظهارات گانتس تصریح کرد که او فرصت خوبی برای کنار زدن نتانیاهو داشت؛ اما در نهایت با او ائتلاف کرد و پذیرفت که نخست وزیر جایگزین باشد.

لیبرمن از گانتس خواسته در انتخابات آینده که قرار است ماه مارس برگزار شود، شرکت نکند.

نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی رادیو صهیونیستی ۱۰۳ اف ام از کاهش شانس بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه آینده حکایت دارد.

بر پایه این نظرسنجی، در صورتی که انتخابات کنست امروز برگزار شود، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۲۷ کرسی، حزب امیدی نو به رهبری گدعون ساعر ۱۷ کرسی، ائتلاف احزاب راست یمینا به رهبری نفتالی بنت ۱۴ کرسی، حزب یش عتید به رهبری یائیر لاپید ۱۳ کرسی، لیست مشترک عربی ده کرسی، حزب شاس هشت کرسی، یهودیت توراتی و حزب اسرائیل خانه ما به رهبری آویگدور لیبرمن هر کدام هفت کرسی و حزب «اسرائیلی‌ها» به رهبری رون خولدائی نیز پنج کرسی را کسب خواهد کرد.

این نظرسنجی بر خلاف نظرسنجی‌های سابق نشان می‌دهد که بتسلئیل اسموتریچ، عضو کنست در صورت جدایی از ائتلاف یمینا و شرکت در انتخابات در قالب حزبی مستقل، خواهد توانست چهار کرسی را کسب کند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از کاهش کرسی‌های حزب میرتس به عدد ۴ است. بر پایه این نظرسنجی، حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتز نیز همچنان ۴ کرسی را کسب خواهد کرد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ائتلاف نتانیاهو و احزاب حریدی و حزب اسموتریچ در مجموع ۴۶ کرسی کنست را کسب خوهد کرد و این یعنی اینکه حتی در صورت پیوستن حزب بنت با ۱۴ کرسی به آن‌ها، این ائتلاف در نهایت ۶۰ کرسی را به دست می‌آورد و قادر به کسب اکثریت آرای لازم برای تشکیل دولت نخواهد بود.

بر پایه این نظرسنجی، در حالی که احزاب امیدی نو، یمینا، یش عتید و اسرائیل خانه ما در مجموع ۵۱ کرسی را کسب کرده‌اند، در صورتی که در قالب ائتلافی واحد در انتخابات شرکت کنند، ۴۲ کرسی را به دست خواهند آورد.

بنابراین، ناظران و تحلیلگران معتقدند نتانیاهو مسیر دشواری برای ماندن در قدرت دارد و دور از انتظار نیست که او نیز چندی پس از رفتن ترامپ جایگاه نخست وزیری اسرائیل را از دست بدهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار