معاون اداره کل استاندارد قزوین گفت: کارشناسان و همکاران این دستگاه در سال جاری استاندارد بین المللی خوراک زنبور عسل را تهیه و تدوین کردند.
کد خبر: ۹۳۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 09 January 2021

کورورش رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: استاندارد تدوین شده به نام جمهوری اسلامی ایران به زودی به سازمان های جهانی مربوط از جمله کمیسیون بین المللی کدکس (codex) که زیر نظر سازمان کشاورزی و خواروبار ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی برای جمع آوری و تطبیق استانداردهای صنعت غذایی و ارایه آن به شکل واحد به کشورهای مختلف دنیا اقدام می‌کند، ارسال خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورت پذیرش این استاندارد بین المللی، کشورمان مسوولیت و رهبری تدوین استاندارد جهانی خوراک زنبور عسل را برعهده می گیرد که البته در این زمینه از مشارکت سایر کشورها نیز به عنوان پشتیبان استفاده می شود.

معاون استانداردسازی اداره کل استاندارد قزوین همچنین با بیان اینکه به دلیل سرعت بالای فناوری و تغییر در شیوه تولید کالاها، محصولات و ارایه خدمات، استانداردها همواره نیازمند تغییر و بازنگری هستند،افزود: در سال جاری تجدید نظر ۲۱ استاندارد ملی در استان قزوین هدف گذاری شده بود که تاکنون ۱۲ مورد آنها محقق و به سازمان ملی استاندارد ارسال شده و به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه این استانداردها با همکاری کارشناسان مستقر در اداره کل استاندارد و کارشناسان استاندارد و کیفیت مستقر در واحدهای تولیدی بازنگری شده اند،افزود: این استانداردها در زمینه محصولات الکترونیکی، مکانیک، اندازه شناسی و مواد غذایی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار