رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به توانمندی‌های بالای بخش‌های الموت غربی و شرقی در زمینه باغداری، پنج مجوز برای ایجاد صنایع تبدیلی غذایی در این منطقه صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 06 January 2021

فاطمه خمسه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: الموت قطب تولید زغال اخته، فندق و گیلاس در کشور است و در صورت ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان ضمن اشتغالزایی برای جوانان منطقه و ترغیب افراد برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی، ارزش افزوده زیادی را به محصولات باغی این منطقه بخشید.

وی اظهار داشت: ما توسعه و گسترش صنایع تبدیلی را در منطقه طارم سفلی که قطب تولید زیتون ایران به شمار می‌رود پیگیری می‌کنیم.

این مسوول با اشاره به آماده سازی ناحیه صنعتی طارم سفلی، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه گذاران در این منطقه برای ایجاد صنایع تبدیلی به محصول باغداران طارم، ارزش افزوده زیادی ببخشیم و فعالیت‌های باغداری را در این منطقه با توجیه اقتصادی بیشتری پیگیری کنیم.

خمسه اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی فاز اول پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان قزوین، محصولاتی چون زیتون، انگور، کشمش و زغال اخته که قزوین قطب تولید آنها در کشور است بتوانند به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده و ارزآوری قابل توجهی را برای استان و کشور داشته باشند.

۶۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی امسال در استان قزوین تولید و برداشت شد که این مقدار ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

انگور، زیتون، میوه‌های هسته دار، گردو، بادام، فندق، گیاهان دارویی، پسته و زغال اخته به ترتیب فراوانی، عمده محصولات باغی استان قزوین را تشکیل می‌دهند و قزوین جزو قطب‌های کشور در این محصولات محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار