مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)؛ با اشاره به اهدای یکهزار و ۲۹۰ جلد کتاب در ماه‌های آبان و آذر امسال به کتابخانه فاطمی گفت: از مهم‌ترین این کتاب‌ها می‌توان به اهدای ۱۱۴ جلد کتاب چاپ سنگی سربی، چهار نسخه کتاب خطی و ۲۸ پاره‌جزء قرآن خطی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 06 January 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علی فتح‌الله‌زاده در گفت وگویی، با اشاره به اهدای کتاب توسط مراجع، علما، ناشران، مولفان و افراد نیکوکار به این کتابخانه افزود: از جمله موارد اهدایی به کتابخانه در آبان ماه، کتاب‌های مرحوم آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی بود که توسط بیت آن مرحوم به کتابخانه اهدا شد و عبارت از ۲ نسخه کتاب خطی، ۹۶ جلد کتاب چاپ سنگی سربی و ۱۵۱ جلد کتاب چاپ صنعتی است.

وی ادامه داد: همچنین حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی‌نسب موسس و رئیس موسسه فرهنگی نورالائمه نیز از ۵۹ جلد کتاب تالیفی خود، هر کدام ۲ نسخه برای استفاده در ۲ بخش خواهران و برادران کتابخانه فاطمی اهدا کرد.

وی گفت: ۱۱۹ جلد کتاب‌های اهدایی حجت الاسلام سید اصغر حجازی شامل ۹ جلد کتاب چاپ سنگی سربی و ۴۸ نسخه از مجلدات ۱۳، ۱۴ و ۱۵ کتاب رنجنامه کوثر آفرینش توسط حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی برهانی، مولف این کتاب از دیگر موارد اهدایی به کتابخانه فاطمی در ماه‌های مذکور هستند.

کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) واقع در صحن پیامبر اعظم(ص) با بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب از غنی‌ترین کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود که کتابخانه قفسه‌باز، تالار مرجع، نرم‌افزارهای امانی، اینترنت پژوهشی، مطبوعات روز و ارایه تصویرهای نسخه‌های خطی و کتاب‌های قدیمی از مهم‌ترین خدمات این مرکز علمی ـ فرهنگی است؛ سنگ بنای این کتابخانه در سال ۱۳۳۱ با اهدای ۵۰۰ نسخه کتاب از سوی مرحوم سید ابوالفضل تولیت گذاشته شد.  

استان قم دارای ۲۳ کتابخانه عمومی و تخصصی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار