همرزم سپهبد سلیمانی:
همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه این شهید بزرگوار الگوی اسلام ناب محمدی (ص) را در منطقه خاورمیانه و دنیا ترویج داد، گفت: تدین و اطاعت محض از ولی فقیه، ویژگی بزرگ شهید سلیمانی بود.
کد خبر: ۹۲۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 04 January 2021

 شهید سلیمانی الگوی اسلام ناب را در منطقه خاورمیانه ارائه کرد

به گزارش تابناک سمنان محمود حسین پور صبح دوشنبه در جمع روحانیان و شبکه تبلیغی شهرستان شاهرود به میزبانی سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی فردی قدرشناس بود زیرا اگر شخصی در هر سطوحی کوچک‌ترین کاری حتی در راستای انجام وظیفه‌اش صورت می‌داد، ایشان چندین برابر آن را پاسخ می‌گفت، بیان کرد: شهید سلیمانی بهترین کسی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب کرده بودند زیرا جنبه معنوی و اعتقادی اسلام ناب را ترویج می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی هرگز با دستور دادن به عنوان فرمانده کاری انجام نمی‌داد بلکه با رفتار و کردارش کاری می‌کرد که رأفت و مهربانی کار خودش را در دل‌های هم رزمانشان انجام دهد، افزود: خصوصیات حاج قاسم باعث می‌شد که به جای فرمان دادن، در دل نیروهای تحت امر نفوذ کند.

منطقه با خون شهدا بیمه شده است

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه تأثیر حاج قاسم بر شهرها و روستاهایی که از دست داعش آزاد می‌شد، به چشم مشخص بود چرا که از کوچک و بزرگ و پیر و جوان به سمت ایشان می‌آمدند و انگار برادرشان را سال‌ها ندیده بودند، ابراز کرد: شهید سلیمانی نه تنها بر قلوب هم‌رزمان بلکه بر قلب‌های مردم سوریه و عراق هم سلطه داشت و این با رفتارش میسر می‌شد.

حسین پور با بیان اینکه شهید سلیمانی حتی بر مردم نقاطی که تحت تسلط داعش بود هم تسلط قلبی پیدا می‌کردند زیرا مردم به رفتار ایشان علاقه مند بودند، گفت: مردمی که از این مناطق فرار می‌کردند اذعان داشتند که هم‌رزمان شهید سلیمانی هرگز جز بر مواضع نظامی داعش آتش نمی‌ریختند و حتی توجه شهید سلیمانی در زمان جنگ هم به مردم بود و این خود به خود بر مردم جنگ‌زده سوریه و عراق تأثیر می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه اگر معمار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بودند، معمار نیروها و هسته‌های مقاومت هم شهید سلیمانی بود، ابراز داشت: امروز به دلیل همین هسته‌ها است که دیگر نگرانی در عراق و سوریه وجود ندارد ولذا منطقه با خون شهیدان مقاومت بیمه شده است و اگر اینگونه نبود، ثبات و امنیتی وجود نداشت.

تشکیل هسته‌های مقاومت

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی مأموریت خود را در تشکیل هسته‌های مقاومت انجام داد، گفت: ایشان کار خود را انجام داد و کما اینکه شهادتش حتی تأثیرگذارتر از زمان حیات با برکتشان نیز عمل کرد لذا مهم‌تر از شهید سلیمانی برای جنگ با تکفیری‌ها این بود که هسته‌های مقاومت شکل گیرد.

حسین پور با تاکید بر اینکه داعش توسط عربستان و اسرائیل تجهیز شده بود، گفت: وقتی داعش شکست خورد تجهیزاتی از آنها به جای ماند که برای تجهیز چند لشگر دوران دفاع مقدس کافی بود و این موضوع اهمیت کار شهید سلیمانی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر داعش از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به سمت عراق و سوریه سرازیر شدند و به راحتی عراق را تصرف کردند و این کار راحتی بدون حمایت تجهیزات نیست پس باید دانست که تصرف ایران هدف غایی داعش بود.

وی افزود: در شش هفته چندین استان عراق به دست داعش افتاد و یک سال و نیم طول کشید تا این استان‌ها به رهبری شهید سلیمانی از دست داعش بیرون بیاید و لذا دولت اسلامی دیگر در کار نبود و بسیاری شأن به کشورهایشان بازگشتند لذا این کار بزرگی است که شهید سلیمانی انجام داد.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه اگر جای پای داعش در عراق محکم می‌شد و یک روستای ایران را می‌گرفت، تا آن منطقه نابود نمی‌شد نمی‌توانستیم آنجا را پس بگیریم و مجاهدت‌های شهید سلیمانی باعث شد به کشور نزدیک نشوند، تاکید کرد: داعش آدم‌های متعصب و متحجری داشت اما بازهم شهید سلیمانی بارها می‌فرمود که بر روی خانواده‌های تکفیری‌ها آتش نریزید و فقط مواضع نظامی را بزنید و این امر نشان از معرفت شهید سلیمانی بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار