محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت در امر مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا نظارت و ارزیابی استاندارد بر کالاهای وارداتی در بازارچه های مرزی استان صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۲۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 03 January 2021

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:ضرورت توجه به ارتقای بهینه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های غیر رسمی (موقت مرزی) استان، در سال جاری کلیه کالاهای کولبری وارداتی از کشور‌های مختلف در بازارچه‌های مرزی شوشمی شهرستان پاوه و شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی توسط کارشناسان این اداره کل نمونه برداری و مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس تکالیف سازمانی و اجرای تصویب نامه هیئت محترم وزیران مبنی بر الزام به رعایت استاندارد‌ها و ارزیابی کیفی اقلام وارداتی دارای مجوز برای مرزنشینان، ازمجموع ۱۷۰ تن کالای وارداتی، تعداد ۶۴ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری در این بازارچه‌ها به صورت راندومی توسط این اداره کل مورد ارزیابی انطباق با استانداردهای مرجع و تعیین ماهیت قرار گرفته است.

نیازی تصریح کرد: عمده این کالا‌ها در حوزه لوازم برقی شامل دستگاه آب میوه گیری، خردکن، زودپز برقی، لباسشویی، چای ساز، غذا ساز ، کولر گازی ، آون توستر و ... همچنین لوازم یدکی خودرو؛ شامل سیبک فرمان، صفحه کلاچ، یاتاقان ترمز و .. و نیز مواد غذایی شامل چای سیاه می باشد.این کالاها عمدتا ساخت کشورهای چین، ترکیه، آلمان، فرانسه ، سریلانکا و هندوستان است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت، در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در نتایج آزمون کالا‌های نمونه برداری شده، موضوع از طریق گمرکات و فرمانداران محترم شهرستان های مرزی اطلاع رسانی شده تا از ورود مجدد برند‌های بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار