نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حیات و شهادت حاج قاسم منشاء خدمات بسیاری برای اسلام بود.
کد خبر: ۹۲۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 03 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آیت الله مصطفی علما در همایش بصیرتی که به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در حسینه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حاج قاسم نه فقط به گردن سوریه و عراق و لبنان، بلکه به گردن همه 120 کشوری که بنا به ادعای خود کلینتون- وزیر امور خارجه پیشین آمریکا- داعش در آنها ایجاد شده بود حق داشت و حاج قاسم با نابودی داعش به همه این کشورها خدمت کرد.

آیت الله علما با بیان اینکه حاج قاسم فرد کم نظیری بود، گفت: او تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و هشت سال دفاع مقدس بود که منشا خدمات بزرگی به اسلام شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حیات و شهادت حاج قاسم به نفع اسلام بود، افزود: حاج قاسم کم خدمت نکرد. همه حیات او خدمت بود و هر جا حضور پیدا می کرد، در پی خدمت به اسلام بود و شهادتش هم منشا خدمات زیادی به اسلام شد.

آیت الله علما با بیان اینکه شهادت مقام حاج قاسم را بالا برد، گفت: آیا اگر حاج قاسم می‌ماند اینگونه عظمت و عزت پیدا می کرد که در شهادت او همه از سیاسی و غیرسیاسی گرفته تا متدین و غیرمتدین به سوگ نشستند.

وی با اشاره به برکات خون حاج قاسم گفت: شاید اگر حاج قاسم 50 سال دیگر هم عمر می کرد آنقدر به اسلام خدمت نمی‌کرد که با خونش خدمت کرد، لذا همه ما باید خودمان را وقف اسلام کرده و در خدمت اسلام باشیم.

آیت الله علمابا اشاره به گریه های زیاد حاج قاسم، گفت: ایشان در دیدار با خانواده های شهدا مدام اشک می ریخت و خانواده های شهدا را همچون امامزاده تکریم می‌کرد و دیدار از آنها را فرصتی برای باز کردن گرهی از مشکلات مردم می‌دانست.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به درگذشت آیت الله مصباح یزدی داشت و گفت: آیت الله مصبح یزدی فردی متفکر بود که فقدان او ضایعه بزرگی است.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با اشاره به تاکید ویژه حاج قاسم به موضوع اطاعت از ولی فقیه، گفت: در مکتب سلیمانی اگر به دنبال عاقبت بخیری باشیم، باید نگاه متفاوت و عمیق به ولی فقیه داشته باشیم.


در پایان این مراسم خانواده های شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه تکریم شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار