مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت:با توجه به ماندگاری هوای سرد در شرق کشور به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب کاهش دمای هوا به ویژه در ساعات شروع روز باشند.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 31 December 2020

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند/بارش باران از سال زراعی گذشته کمتر است/ کاهش ۷.۱ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی از پایداری و سکون نسبی جو در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت:طبق نقشه‌های هواشناسی طی ۵ تا ۶ روز آینده سکون نسبی جو همراه با افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان، کرج، اراک، قزوین، تبریز و مشهد پیش بینی می شود.

وی افزود: طی ۲ تا ۳ روز آینده در ارتفاعات زاگرس افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

حقیقت با اشاره به اینکه طی روز‌های آتی پدیده خاصی نداریم، بیان کرد: با توجه به ماندگاری هوای سرد در بسیاری از مناطق به ویژه شرق کشور به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب کاهش دما ی هوا در ساعات شروع روز باشند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که در مناطق مرکزی و جنوبی در زمین های کشت کلزا از کود‌های پتاسه استفاده کنند تا محصولات در اثر سرما از بین نرود.

 

کاهش ۷.۱ درصدی بارش نسبت به سال گذشته

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش در کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون، مجموع بارش کشور ۷۱.۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۶۷.۹ میلی متر بوده که این امر بیانگر کاهش ۷.۱ درصدی بارش نسبت به سال قبل و رشد ۴.۷ درصدی نسبت به متوسط نرمال را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه بارش در فصل زمستان نسبت به پاییز کمتر خواهد بود، تصریح کرد:طبق آمار بارش در استان‌های گلستان، هرمزگان، کرمانشاه، گیلان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمان، مازندران و خراسان رضوی نسبت دوره بلندمدت همچنان کمتر از نرمال است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار