در آستانه سالروز ترور و شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، نفس‌ها در منطقه به شماره افتاده و لحظه به لحظه بر دلهره و ترس آمریکایی‌ها در رابطه با آنچه ممکن است اتفاق بیفتد افزوده می‌شود، به گونه‌ای که تحرکات نظامی آمریکا در منطقه به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 31 December 2020

تابناک: در آستانه سالروز ترور و شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، نفس‌ها در منطقه به شماره افتاده و لحظه به لحظه بر دلهره و ترس آمریکایی‌ها در رابطه با آنچه ممکن است اتفاق بیفتد افزوده می‌شود، به گونه‌ای که تحرکات نظامی آمریکا در منطقه به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

به گزارش یورونیوز، دو بمب افکن «بی ۵۲» ارتش آمریکا روز چهارشنبه ماموریت سی ساعته پرواز در خاورمیانه را در آستانه اولین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به پایان بردند.

مقامات آمریکا ماموریت این دو بمب افکن «بی ۵۲» را پس از خروج آن‌ها از منطقه خاورمیانه اعلام کردند. این سومین ماموریت مشابه بمب افکن‌های «بی ۵۲» نیروی هوایی ارتش آمریکا طی ۴۵ روز گذشته است. بنا به گزارش ها، دو بمب افکن «بی ۵۲» نیروی هوایی ارتش آمریکا بر فراز خلیج فارس پرواز کردند.

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که هدف از ماموریت جدید بمب افکن‌های «بی ۵۲» در خاورمیانه، نمایش آمادگی واشنگتن برای مقابله با «تهاجم به آمریکایی‌ها یا منافع ایالات متحده» بود. این سخنان در حالی بیان می‌شود که یک مقام ارشد آمریکایی در گفتگو با روزنامه «واشنگتن پست» گفت: خطر حمله به آمریکایی‌ها یا منافع واشنگتن در منطقه «بسیار واقعی» است.

هراس و وحشت آمریکا در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی

این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد: شرایط کنونی «نگران کننده‌ترین وضعیت» از زمان کشته شدن [شهادت]قاسم سلیمانی در روز سوم ژانویه سال جاری (۱۳ دی سال گذشته شمسی) محسوب می‌شود. وی افزود که آمریکا خود را برای رویارویی احتمالی با ایران در صورت حمله به آمریکایی‌ها یا منافع ایالات متحده در خاورمیانه آماده می‌کند.

به گزارش فاکس نیوز، یک مقام نظامی ارشد آمریکایی نیز به گروهی از خبرنگاران گفته است که ارزیابی اخیر اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که ایران قصد گرفتن انتقام قاسم سلیمانی را دارد.

این مقام که خواسته نامش فاش نشود، گفته است: اطلاعات تازه درباره ایران "نگران‌کننده‌ترین" اطلاعاتی است که از زمان ترور سلیمانی به دست آمده است.

به گفته این مقام نظامی، آن‌ها از "حملات بالقوه بیشتر و پیچیده‌تر" در عراق هم نگران هستند.

دو بمب افکن «بی ۵۲» آمریکا از پایگاهی هوایی در ایالت داکوتای شمالی به پرواز درآمده بودند.

از سوی دیگر، مجلس ایران روز چهارشنبه در جلسه‌ای غیرعلنی با حضور اسماعیل قاآنی، فرمانده کنونی سپاه قدس آخرین تحولات منطقه را بررسی کرد. به گفته یکی از نمایندگان مجلس ایران، اسماعیل قاآنی در این جلسه از «اقدامات در دستور کار نیرو‌های مقاومت» سخن گفته است.

تنش‌ها در خاورمیانه طی هفته‌های گذشته به دنبال ترور شهید محسن فخری زاده، مقام عالی رتبه وزارت دفاع ایران افزایش یافته است. تهران اسرائیل را مسئول ترور محسن فخری زاده می‌داند.

آمریکا شمار کارکنان سفارت خود در بغداد، پایتخت عراق را کاهش داده است. دور جدید تنش‌ها بین ایران و آمریکا در حالی آغاز شده است که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده ۲۱ روز دیگر به پایان می‌رسد.

دونالد ترامپ هفته گذشته در واکنش به حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد به ایران هشدار داد که وی در صورت کشته شدن یک شهروند آمریکایی، تهران را «مسئول» خواهد دانست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار