مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: قم با تولید و انتشار ۳۴ عنوان کتاب با موضوع سردار سلیمانی پس از تهران دومین استان کشور در زمینه فعالیت های انتشاراتی و مکتوب در ارتباط با این شهید بزرگوار است.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 31 December 2020

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: برخی از این کتاب ها به علت استقبالی که از آنها صورت گرفته به چاپ سی و پنجم تا چهلم رسیده است.

حسینی کاشانی همچنین با اشاره به تولید بیش از ۱۰ سرود با موضوع سردار سلیمانی در قم افزود: یک بازی ویژه کودکان نیز با همین موضوع توسط استان تولید شده است.

وی با اشاره به برخی از برنامه های فرهنگی پیش بینی شده از سوی ارشاد استان جهت معرفی بیش از پیش شهید سلیمانی گفت: تبیین جایگاه شهید سلیمانی در مطبوعات و رسانه ها، تولید محصول های فرهنگی هنری از قبیل کتاب، انیمیشن، فیلم کوتاه، نمایش ویژه شهید سلیمانی، نامگذاری خیابان ها و میادین و تبلیغات شهری، برگزاری نشست های علمی توسط مراکز دانشگاهی پیرامون شخصیت شهید سلیمانی، سفارش پایان نامه، اعلام فراخوان های ادبی، شعر و هنرهای تجسمی، تولید برنامه های تلویزیونی خاص شهید، معرفی شهید سلیمانی از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد برای نمازگزاران و قشر خاص، تولید محصول های ویژه کودک و نوجوان با رویکرد معرفی شهید، تولید محتوی در فضای مجازی و ساخت اپلیکیشن معرفی شهید، برگزاری مسابقه کتاب خوانی توسط نهاد کتاب خانه های عمومی، برنامه های وقف، برنامه های ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان و انجام برنامه های مردمی با اسم سردار از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این جلسه با بیان اینکه سال قبل پیشنهاد تشکیل بنیاد علمی پژوهشی وقف با نام سردار سلیمانی از طرف اوقاف قم داده شد افزود: هدف از این بود که با توجه به محبوبیتی که سردار سلیمانی دارد وقف علمی را رواج دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری گفت: امروز مسائل علمی و تولید علم و فن آوری از مسائل بسیار مهمی است که این پرچم را رهبر معظم انقلاب بلند کرده و ما نیز وظف داریم در راستای منویات رهبری این حرکت را ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز با بیان اینکه در حوزه تبلیغات شهری بیش از استانداردهایی که موظف به انجام آن هستیم اقدام کردیم گفت: در قم بیش از ۱۰۰ سازه برای تبلیغات شهری در حال آماده سازی است.

ابوالقاسم مقیمی گفت: در ۱۶۰ ایستگاه اتوبوس قم سازه هایی در حال آماده سازی است که یک سوم آن به تبلیغ ایثار و شهادت، یک سوم به تبلیغ در حوزه فرهنگ شهروندی و یک سوم نیز به تبلیغ در مورد امر به معروف و نهی از منکر و موضوع حجاب و عفاف اختصاص دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به تولید پادکست صوتی ۱۳ قسمتی خاتم سلیمانی با موضوع زندگی سردار سلیمانی گفت: برگزاری مسابقه عکاسی از تصاویر تشییع شهید سلیمانی نیز از برنامه های حوزه فرهنگی شهرداری قم پیرامون این شهید است که ۲۵ عکاس ایرانی و عراقی عکس های خود را ارسال کردند و این نمایشگاه به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو در ۶ کشور در حال اکران است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار