مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از عدم تحقق پارک صلح و دوستی مشترک بین عراق و ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۹ 31 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  مهر،فریدون یاوری با بیان اینکه ایجاد پارک صلح و دوستی به منظور ایجاد فضای امن برای گونه‌های جانوری ضروری است، اظهار کرد: متأسفانه این پارک هنوز ایجاد نشده و بنابر روند قانونی طولانی آن از طرف ۲ کشور اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به محل پیشنهاد شده برای ایجاد پارک صلح و دوستی بین ۲ کشور ایران و عراق، افزود: ایجاد پارک با موضوع معرفی یکی از مناطق زله زرد گیلانغرب یا قراویز سرپل ذهاب و یا هر ۲ منطقه بوده که این مناطق از نقاط مرزی مشترک بین کشور ایران و عراق است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی سایت پرنده نگاری هشیلان، گفت: جریان ساخت این سایت چندسال به طول انجامیده که هم اکنون برای به اتمام رساندن آن و تکمیل ۱۵ درصد باقی مانده نیازمند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هستیم.

یاوری با اشاره به تولید متوسط روزانه ۵۵۰ الی ۶۰۰ تن زباله در کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مقدار برحسب فصل و میزان مصرف شهروندان بوده که به سایت بیوکمپوس برای تبدیل به کود حمل می‌شود.

وی ادامه داد: پسماندهای قابل بازیافت در محل در صورت وجود مشتری به سوخت قابل استفاده در صنایع به ویژه سیمان سازی بازیافت شده و زباله‌های پزشکی قبل از حمل به محل دفن باید بی خطرسازی شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی ۲۳ بیمارستان موجود در استان مجهز به سیستم اتوکلاو و غیرسوز در محل بیمارستان هستند، بیان کرد: این سیستم‌ها موجب بی خطرسازی زباله‌های پزشکی شده و سپس توسط شرکت‌های خصوصی به محل‌های از پیش تعیین شده حمل می‌شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار