اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 10 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ 30 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 10 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 10 دی بشرح زیر است:

قاچاقچی مواد مخدر در بابل به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان "بابل" از کشف 10 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر اظهار داشت : در پی کسب خبری مبنی بر توزیع انواع مواد مخدر توسط فردی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ 10 کیلوگرم تریاک کشف کردند .

وی بابيان اينکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.

فرمانده انتظامی بابل در پایان، با بیان این که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است، از شهروندان خواست :ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-------------------------------------------------------


کشف تجهیزات فنی بیت کویین در گلوگاه

در بازرسی از منزلی در شهرستان گلوگاه 12 دستگاه تجهیزات فنی و متعلقات تولید ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،به منظورجلوگیری از قاچاق کالا وارز وبرخوردبامفسدان اقتصادی، طرح تشدیدو مبارزه با قاچاق در دستورکارپلیس آگاهی شهرستان گلوگاه قرارگرفت.

در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی فردی که اقدام به راه اندازی دستگاه تولید ارزدیجیتال در منزل خود کرده بود شدند.

این گزارش حاکی است، پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم دستگیر و در بازرسي از منزل وی 12دستگاه تجهیزات بیت کویین بهمراه متعلقات آن به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلوین ریال كشف شد .

در این گزارش همچنین با تاکید بر اینکه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود، آمده است، در اين راستا متهم نیز دستگير و به مرجع قضائي معرفي شد.


-------------------------------------------------------


كشف 3 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف خودروی حامل3 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت: ماموران اين فرماندهي در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا،حين کنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه خودروی حامل چوب مظنون شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب آلات جنگلی که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی،افزود: در این راستا راننده خودرو نیز دستگر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پليس در برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و سایر مسائل امنیتی مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


توقیف موتور سیکلت میلیاردی قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدصادق شاه نظری" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: در اجرای این طرح کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی موفق به توقیف یک موتورسیکلت سنگین قاچاق در این شهرستان شدند که راکب آن نیز برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کرد.

سرهنگ " شاه نظری" ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد .

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مس

masoud pashna, [۳۰.۱۲.۲۰ ۱۸:۱۹]
ائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر دهند.


-------------------------------------------------------


دستگیری سارق منزل با 10 فقره سرقت در فریدونکنار

فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری 2 سارق منزل با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن هاشم پور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ "هاشم پور" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسي های همه جانبه موفق به شناسايي 2سارق سابقه دار در این سرقت ها شدند.

وی، تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگير و در بازجويي های انجام شده به 10 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار با بيان اين که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: برای برقراری امنیت اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


کشف شیرخشک قاچاق در فریدونکنار

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف 300 قوطی شیرخشک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن هاشم پور" اظهار داشت: با کسب خبری مبنی بر توزیع انواع شیر خشک فاقد مجوز فروش در یک واحد صنفی، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي قرار گرفت.

وی، افزود: مأموران پس از انجام اقدمات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی در بازرسی از انبار این واحد صنفی 300 قوطی شیر خشک قاچاق کشف کردند.

سرهنگ هاشم پور با اشاره به دستگیری متصدی این واحدصنفی و معرفی وی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالای های کشف شده توسط کارشناسان بالغ بر 500 میلیون ریال برآورد شده است.

وی در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به احتکار و قاچاق کالا و ارز را به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کرده و پلیس را در این راه یاری کنند.


-------------------------------------------------------


کشف 8 کیلوگرم تریاک از یک قاچاقچی مواد مخدر در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 8 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و توزیع مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان چالوس، مووضع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که قصد حمل و انتقال مواد مخدر به این شهرستان از طریق محور مواصلاتی کندوان را داشت، شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در ورودی شهر مرزن آباد دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 8 کیلو گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ خسروی با بیان این که این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مواد مخدر را از مهمترین عوامل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: در برقراری نظم و امنیت و دستیابی به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیت وانتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


کشف 18فقره سرقت در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و داخل خودرو با 18فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"قاسم عزیزی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و داخل خودرو در شهرستان نکا ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری 5 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی ها تاکنون به 8 فقره سرقت اموال داخل خودرو و 10فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .


-------------------------------------------------------


توصیه های پلیس برای رانندگی در شرایط برف و باران

برای رانندگی در شرایط زمستانی چند نکته ساده ولی بسیار مهم وجود دارد که با رعایت

masoud pashna, [۳۰.۱۲.۲۰ ۱۸:۱۹]
آن می توان با رانندگی آرام و بدون دغدغه به مقصد رسید.

شاید زمانی که سطوح خیابان و معابر از برف پوشیده شده و یا حتی یخ زده است، بهترین کار اجتناب از رانندگی باشد، اما در شرایطی شما مجبور به این کار می‌شوید، بنابراین گاهی هیچ راهی جز این که در این گونه شرایط مخصوصا سطوح لغزنده رانندگی کنید وجود ندارد، اما می‌توان با لحاظ کردن چند نکته ساده ولی بسیار مهم که رابطه مستقیمی بین این نکات و حفظ رشته زندگی ما وجود دارد می توان با رانندگی آرام و بدون دغدغه در شرایط زمستانی به مقصد رسید.

برای این کار هنگام بارندگي دقت بيشتري به خرج داده و مواظب باشید مناظر زيبای برف و بوی نم باران حواستان را از رانندگي پرت نکند، از سالم بودن شيشه ها، چراغ ها، راهنما، بخاري و سيستم تهويه و برف پاک کن هاي خودرو مطمئن شده و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن خودرو را تنظيم کنيد.

برای جلوگيري از بخار کردن شيشه جلو از دستگاه تهيوه خودرو استفاده کرده يا کمي شيشه سمت راننده را پايين آورده تا شيشه ها بخار نکنند. قسمت داخل شيشه هاي خودرو و شيشه درها بايد تميز و فاقد هرگونه آلايندگي باشد چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو شود.

منبع آب شيشه شوي خودرو را به طور مرتب کنترل کنيد؛ در يک جاده گل آلود، حتي پس از باران، زیرا ماشين هاي جلويي آن را گلي خواهند کرد.

برخی رانندگان از یک سبک رانندگی در تمامی شرایط جوی استفاده می‌کنند، به عقیده آنها همیشه یک راه حل برای فرار از حادثه وجود دارد؛ ترمز کردن و کاهش سرعت! در واقع این حرکت به یک روش غریزی در ذهن آنها تبدیل شده اما همین حرکت، رانندگی با سرعت بالا و سپس ترمز گرفتن در صورت دیدن یک مانع، بیشترین علت تصادفات در سطوح برفی و یخ زده را به خود اختصاص می‌دهد.

بنابراین هنگام بارندگي حداکثر سرعت هاي مجاز تعيين شده براي معابر مختلف کاهش مي يابد و شما بايد با سرعت کمتر و مطمئن رانندگي کنيد و اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شديدي شديد، چند بار به طور پيايي پا را روي ترمز فشار دهيد با اين کار از ليز خوردن ماشين جلوگيري خواهيد کرد؛ البته رانندگان ماشين هايي که به ترمز ABS مجهزند خيالشان از اين بابت راحت تر است زيرا اين ترمزها براي ليز نخوردن در چنين شرايطي طراحي شده اند.

اگر در حين رانندگي به يک باره با بارش باران مواجه شديد لازم است از سرعت خود بکاهيد و بيشترين احتياط را معمول داريد زيرا در اين هنگام پديده آب سواري یا سُر خوردن لاستيک بر روي سطح آب ایجاد می شود.

اگر لاستيک ها صاف يا عمق آج آنها کمتر 2 ميلي متر است باعث تشديد لغزش خودرو در سطح راه مي شود، بهترين کار، هنگام سر خردن خودرو اين است که اعتماد به نفس داشته و به خود مسلط باشيد و از ترمز کردن بپرهيزيد زيرا ضربه زدن به ترمز در روي سطح لغزنده چرخ ها را قفل مي کند و باعث لغزش و سرخوردن بيشتر مي شود.

هنگام سرخوردن چرخ عقب خودرو به همان سمتي که سر مي خورد می رود و شما هم به همان سمت فرمان بگيريد،در سر خوردن چرخ جلو از گاز و ترمز استفاده نکرده و چرخ هاي جلو را برگردانيد تا در مسير حرکت قرار گيرد.

در راه های بارانی و برفی از سبقت گرفتن بپرهيزيد، چرخاندن فرمان به مقدار زياد، ضربه اي به عقب خودرو مي زند که موجب سر خوردن آن مي شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمي گردد.

در شرايط بارنندگي از رانندگی در لبه راه ها و شانه های راه خودداری کنید و از برداشتن پاي خود از روي گاز به طور ناگهاني خودداري کرده و پدال گاز را به طور متعادل نگه داريد تا از سرخوردن خودرو در اين وضعيت جلوگيري کنيد همچنین برای کاهش سرعت از کم کردن گاز و در نهايت به آرامي ازترمز استفاده کنید چون در صورت تعويض دنده برای کاهش سرعت، منجر به قفل شدن چرخ ها مي شود.

پيش از حرکت، بازديد کلي از وضعيت خودرويتان داشته باشيد و آن را به تجهيزات زمستاني ( زنجير چرخ،جک، زاپاس، بيلچه،مقداري نمک، گوني ) مجهز کنید.

هنگام استفاده از زنجیر چرخ بایستی به نوع اتومبیل توجه نمود، در خودروهایی که دیفرانسیل جلو هستند زنجیر چرخ در جلو بایستی بسته شود و در خودروهایی که دیفرانسیل عقب هستند بایستی بر روی چرخ های عقب زنجیر چرخ بسته شود و با دنده سنگين به حركت ادامه دهيد و چنانچه خودروي شما به دلیل نداشتن زنجیر چرخ در برف متوقف شد، با بيلچه ای که همراه داريد برف زير لاستيک را خالي کنيد و اگر جاده يخ زده بود از نمک استفاده کنيد و گوني را زير چرخ قرار داده و با دنده 2 آرام حرکت کنيد.

قبل از حرکت، باک خودرو را پر از سوخت کنید تا در زمان گير افتادن در ترافيک يا مه شديد و روشن کردن بخاري خودرو با کمبود سوخت مواجه نشوید.

باد لاستيک ها را تنظيم کنید، زیرا چرخي که بادش تنظيم باشد بهترين و مناسب ترين چسبندگي را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نيز بيشتر خواهد بود، (هرچرخ به ازاي 10 درصد باد ناکافي 10درصد از عمر مفيد

masoud pashna, [۳۰.۱۲.۲۰ ۱۸:۱۹]
ش را از دست مي دهد)

در هنگام رانندگی در مناطق مه آلود چراغ های مه شکن را روشن کنید و با نور پایین حرکت کنید، وسیله نقلیه خودرا به منتهی الیه سمت راست راه هدایت و ضمن توقف کامل چراغ هارا روشن نگه دارید و از خطوط وسط و کنار راه در ادامه مسیر حرکت خود استفاده کنید. در صورت تراکم مه و عدم ديد کافي ، خودرو را درجايی مناسب (حاشيه راه) متوقف کرده و تازماني که فاصله ايمن از جلو قابل رويت نباشد حرکت نکنيد.

درهواي برفي و باراني از گردش و انحراف ناگهاني خودرو خودداري کرده و بي موقع از ترمز استفاده نکنید.

زمانی که در آب و هوای برفی و سطوح لغزنده رانندگی می‌کنید به‌ هیچ عنوان مسیر حرکت خودرو را به سرعت تغییر ندهید زیرا این کار چند مشکل را به همراه خواهد داشت:

اولا خودروی شما آنطورکه در جاده خشک فرمانپذیری دارد و به فرمان شما عکس‌العمل نشان می‌دهد در جاده لغزنده ندارد، یعنی گردش شما به چپ یا راست با تاخیر و به دور از پیش‌بینی شما اتفاق می‌افتد.

دوما این تغییر مسیر ناگهانی احتمال سر خوردن و منحرف شدن را هم در پی خواهد داشت، در نهایت این کار ممکن است دیگر رانندگانی که در مجاورت یا پشت سر شما هستند را به عکس العمل وادارد و در نتیجه یک تصادف زنجیره‌ای حادث شود.

پیشنهاد می‌شود از قبل مسیر خود را به درستی مشخص کنید و خروجی و ورودی‌هایی که باید از آنها عبور کنید را از قبل به ذهن بسپارید تا موقع رسیدن به آنها مجبور به تغییر مسیر ناگهانی نباشید، اگر امکان استفاده از نقشه و سیستم مسیریابی را در خودرو دارید حتما از آن استفاده کنید تا به خوبی از مسافت باقیمانده به محل پیچیدن و دور زدن مطلع شوید.

گرم کردن صبحگاهی موتور خودرو بصورت درجا به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا موجب فرسایش شدید موتور وخرابی زودرس آن می شود.

با برنامه ريزي رانندگي و پيش از رانندگي وضعيت هواي مسير و مقصد را براي کل مدت از منابع رسمي دريافت و سپس برنامه ريزي نماييد و به توصيه هاي پليس در مورد جاده ها يا عدم مسافرت در موارد غير ضروري در زمستان بويژه در جاده هاي برف گير توجه کرده و زمان رسيدن به مقصد را با در نظر گرفتن تاخير به علت بعد مسافت، بارش برف سنگين، کاهش ديد، مسدود بودن جاده و تصادفات احتمالي خودروها پيش بيني کنید.

در هنگام شب از نور پايين چراغ هاي بزرگ استفاده كنيد زيرا پرتوهاي نور بالا به ميدان ديد راننده در زير باران کمک نمي کند.

فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی داشته باشید، به ازای هر 15 کیلومتر سرعت در روزهای بارانی به طول 2 خودرو و در روزهای برفی به طول 3 خودرو و در روزهای یخبندان به طول 6 خودرو باید فاصله گرفت چراکه مسافت توقف در راه های یخبندان نسبت به راه خشک 10 برابر می شود .

نگارنده: سرهنگ نصراله بیگلری – رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار