معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:در نه ماهه سالجاری ۶۱۹ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی به وزن بیش از یک‌هزار و ۲۸۴ تن امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۹۲۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 30 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری ، افزود: شمش آلومینیوم، آب معدنی، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ که بیشتر به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه حمل شده است.
وی یادآورشد: همچنین امسال ۲۸۴ میلیون دلار انواع کالا به وزن ۱۰۷ هزارتن از کشورهای مختلف جهان به استان وارد شده که عمده آن مواد اولیه، تجهیزات و وسایل خط تولید بوده است.
اصغری ادامه داد: ۹۹۹ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای این استان در سال جاری هدفگذاری شد که با وجود ثبت سفارش‌های انجام شده تحقق آن دور از انتظار نیست.
وی گفت: با توجه به تنوع تولید، خدمات و معادن مختلف در استان مرکزی، صادرات در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، لبنیات و خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این استان تکلیف و سهم آن نیز مشخص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار