مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به شرایط ناسالم هوای قم در حال حاضر اظهار کرد: استان قم تا دو هفته آینده شاهد بارش نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با بیان این که پایداری نسبی و سکون هوا در قم تا دوشنبه هفته بعد ادامه خواهد داشت اظهار کرد: بر این اساس می توان به تداوم آلودگی هوا و ناسالم بودن شرایط جوی توجه داد.

وی افزود: البته از روز دوشنبه پانزدهم دی ماه، عبور امواج یک سیستم جدید از استان، سبب تلاطم های جوی خواهد شد که البته این سیستم برای قم بارشی به همراه ندارد، اما از انباشت آلاینده ها خواهد کاست.

مدیرکل هواشناسی استان قم همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به گزارش های رسیده، آمار 200 میکروگرم آلاینده در هر مترمکعب نشان از شرایط ناسالم هوا در قم دارد.

حیدری اضافه کرد: نقشه های جوی نشان می دهد تا دو هفته آینده در استان شاهد بارش نخواهیم بود.

وی با اشاره به این که بارش ها از اواسط بهمن ماه بیشتر خواهد شد بیان کرد: نقشه های هواشناسی و پیش بینی ها حاکی از آن است که در اسفند ماه و فروردین ماه پیشِ رو، برخی بارش های شدید نیز به وقوع خواهد پیوست.

مدیرکل هواشناسی استان قم در عین حال به کشاورزان توصیه کرد با توجه به پیش بینی کاهش دما در فروردین ماه، از هم اکنون به فکر بیمه محصولات خود باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار