مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: مستند زندگی شهید حاج احمد کریمی تا پایان امسال در قم تولید و اکران می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به تولید مستندی پیرامون زندگی شهید حاج احمد کریمی در قم اظهار کرد: پیرو کار تیمی جمعی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در تولید اثری هنری،سازمان فرهنگی و هنری و ورزشی شهرداری را قابل دانستند تا در این طرح مشارکت کند و در این کار سهمی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: در جهت عرض ارادت به سرداران 8 سال دفاع مقدس و نزدیک به یک سال، کار پژوهشی و میدانی و تاریخ شفاهی در حوزه زندگی شهید حاج احمد کریمی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای از اقدامات در این راستا شکل‌گرفته است و اتفاقات خوبی برای شکل‌گیری یادواره سردار شهید انجام شد، در این زمینه تاکنون مجموعه عکس‌های این شهید گردآوری و پالایش‌شده و در حال بهینه‌سازی تصاویر و ارتقای کیفیت تصاویر است و نمایشگاه آثار عکس از شهید و هم‌رزمان و معرفی عکس‌ها در موقعیت‌های مختلف و حال و هوای گرفته‌شده در این نمایشگاه اکران می‌شود.

مقیمی بیان کرد:همچنین با حضور مجموعه فرماندهان لشکر 17 علی ابن ابیطالب در زمان جنگ و رزمندگان و ایثارگران و یادگاران 8 سال دفاع مقدس در سازمان فرهنگی و هنری و ورزشی شهرداری، مجموعه مصاحبه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس آغاز شد و این مصاحبه‌ها با حضور عزیزانی چون فتوحی، جعفری،پاک‌دل، مصطفوی و دیگر بزرگان و یادگاران دفاع مقدس ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مصاحبه‌ها و ثبت خاطرات این عزیزان از سال‌های دفاع مقدس و خاطراتی که از ایشان داشتند در دو کتاب فاخر و ارزشمند در دو فرمت روایی و داستانی و خاطره در حال تدوین و نهایی شدن است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: از مجموعه خاطرات ثبت‌شده با کمک مجموعه هنرمندان و یادگاران دفاع مقدس فیلم‌نامه‌ای آماده‌شده و داوود جلیلی کار را آغاز و فیلم‌نامه‌ای را تدوین کرد و فیلم مستندی از زندگی حاج احمد کریمی و پژوهش تصویری از ایشان در حال ساخت است.

وی گفت: به‌تازگی فیلم‌برداری با حضور یادگاران دفاع مقدس در منطقه فردو آغازشده و امیدواریم این مستند تا پایان سال آماده اکران شود، این مستند به همت یادگاران دفاع مقدس و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم و دیگر عزیزان در حال شکل‌گیری است و فیلم‌برداری در مدت کوتاهی به پایان می‌رسد و فضای موردنیاز آماده‌سازی می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: امید است بتوانیم با فروکش کردن بیماری کرونا، یادواره شهید کریمی را با گردآوری آثار شامل نمایشگاه عکس و کتاب و فیلم و حضور خود رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس برگزار کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار