به میزبانی نیروگاه شهید مفتح سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 29 December 2020
 
برگزاری نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا
 
سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان همدان به ریاست فرزانه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، و با حضور فرمانداران کبودرآهنگ و فامنین، مدیر کل بحران و پدافند غیرعامل استانداری، مدیران کل محیط زیست و هواشناسی استان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در محل نیروگاه شهید مفتح تشکیل شد.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان همدان که به میزبانی نیروگاه شهید مفتح برگزار شد، وضعیت آلایندگی هوای استان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و با نظر اعضای این کارگروه تصمیماتی در خصوص کاهش آلودگی هوای استان اتخاذ گردید.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند تولید برق در نیروگاه اظهار کرد: نیروگاه شهید مفتح یکی از نیروگاه‌های مهم کشور است که ۲ درصد از نیاز برق کشور را تأمین می‌کند. 

عبدالمجید دیناروند با اشاره به کسب رتبه اول آمادگی تولید برق در کشور توسط این نیروگاه افزود: باانتقال پساب شهر همدان به نیروگاه، نیاز این مجموعه به منابع آب‌های زیر زمینی به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه احداث برج خنک کن واحد یک نیروگاه از جمله پروژه‌هایی است که ۸۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب را در پی داشته است افزود، برج خنک کن واحد دو نیز هم اکنون در حال احداث است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر عامل نیروگاه ضمن تشریح وضعیت سوخت نیروگاه بیان کرد: طبق گزارش‌های اعلامی، هزاران دستگاه خودرو گازوئیل سوز در سطح جاده‌های استان تردد می‌کنند که اگر میزان مصرف سوخت این خودرو‌ها محاسبه شود، تأثیر آن بر آلایندگی هوای استان در مقایسه با مصرف سوخت صنایع بدست می‌آید.

بر اساس این گزارش اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در پایان ضمن توصیه بر کنترل آلایندگی هوا، بر حمایت جدی از صنایع بویژه نیروگاه شهید مفتح تأکید کردند. 

گفتنی است اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوای استان همدان در پایان از بخش‌های مختلف نیروگاه بازدید کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار