رییس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر، سومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۲۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 29 December 2020

سونا صرفی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهر بجنورد در استان خراسان شمالی و اردبیل نیز به ترتیب با میزان دمای ۱۶- و ۱۴ درجه سانتیگراد نخستین و دومین مرکز استان سرد کشور بودند، افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۱۷- درجه سانتیگراد سردترین و چورزق با ۱۵+ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه این استان، گزارش شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است، اظهار داشت: روز شنبه شهر زنجان با میزان دمای ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسید و یکشنبه و دوشنبه نیز با ۱۴- و ۱۳- درجه سانتیگراد طی ۲ روز متوالی، دومین مرکز سرد کشور گزارش شد.

به گفته صرفی، کمینه و بیشینه دمای هوای این استان طی ۲۴ ساعت گذشته در خیرآباد ۱۷- و ۶، سجاس ۱۱- و ۵، صائین قلعه ۱۱- و ۳، زنجان ۱۰- و ۶، فرودگاه زنجان ۱۰- و ۴، دانشگاه زنجان ۹- و ۵، نیک پی ۹- و ۵، باش قشلاق گرماب ۸- و ۶، زرین رود ۸- و ۷، گرماب ۸- و ۶، حلب ۸- و ۷، ابهر ۸- و ۷، دندی ۸- و ۸، فیله خاصه ۷- و ۵، خرمدره ۶- و ۵، ماه نشان ۶- و ۶، قیدار ۶- و ۴، پری ۶- و ۷، گیلوان ۳- و ۱۳، آببر ۱ و ۱۱ و چورزق ۱ و ۱۵ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری بارش برف و باران برای استان زنجان پیش‌بینی نمی‌شود و از امروز /سه شنبه/ نیز میزان دمای استان به تدریج افزایش یافته و از شدت سرما کاسته خواهد شد و وزش باد ملایم نیز خواهیم داشت.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: به علت سکون و پایداری هوا احتمال تجمع آلاینده ها به ویژه در مناطق صنعتی وجود خواهد داشت که این موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار