رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: قانون برای این سازمان، وظیفه‌ای در خصوص کوهستان ها تعیین نکرده‌است اما بنا به دستور اخیر شهردار تهران به‌زودی نصب مانیتورهای اطلاع‌رسانی و هشدار در مبادی ورودی کوهستانی این کلانشهر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 28 December 2020

رضا کرمی محمدی روز دوشنبه اعلام کرد: در سال‌های گذشته این سازمان در ارتباط با حوادثی که در کوهستان‌های پایتخت اتفاق افتاده، اقدامات داوطلبانه‌ای را انجام داده که به ایجاد «ناحیه کوهستان» در شهرداری منطقه یک منتهی شد، اما به‌طور قانونی تاکنون برای این سازمان وظیفه‌ای در خصوص کوهستان تعریف ‌نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها همانند هلال‌احمر، فدراسیون کوهنوردی، ناحیه کوهستان شهرداری، رسانه‌ها و سازمان هواشناسی بر اساس وظایف قانونی یا داوطلبانه خود اقداماتی را جهت استفاده بهینه و امن شهروندان از محیط کوهستان انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: اما حادثه بهمن در ارتفاعات شمال تهران نشان می‌دهد اقدامات فعلی کافی نبوده و نیاز به توجه بیشتر، سرمایه گذاری و برنامه ریزی جدی تر در این حوزه وجود دارد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه حادثه اخیر نیاز به مکانیسم‌های اجرایی هشدار و جلوگیری از ورود به کوهستان از مبادی داخل شهر را نشان داد، گفت: این سازمان بنا به دستور اخیر شهردار محترم تهران به‌زودی با نصب مانیتورهای اطلاع‌رسانی و هشدار در مبادی ورودی کوهستان اقدام به اعلام هشدارهای لازم در این خصوص می‌کند.

وی افزود: البته اجرایی شدن این موضوع همکاری جدی‌تر شهرداری‌های مناطق ۱، ۴، ۵ و ۲۲ به‌ویژه «ناحیه کوهستان» را می‌طلبد که اطمینان داریم این همکاری به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین تاکید کرد: به دلیل تصویب نشدن آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت بحران مصوب سال ۱۳۹۸ تکالیف و مسئولیت ها در حوزه بحران پایتخت در حد کلیات باقی مانده و شرح وظایف هر مجموعه روشن نشده است.

کرمی محمدی، ضمن عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات تهران، پیشنهاد داد این روز در تاریخ شهر به نام این کوهنوردان عزیز نام‌گذاری شود تا به یاد داشته باشیم دامنه کوه‌های البرز در مجاورت شهر تهران نیاز به توجه، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بیشتر و جدی‌تر دارد.

به گزارش ایرنا، حادثه سقوط بهمن عصر جمعه هفته گذشته در ارتفاعات شمیرانات (توچال) منجر به کشته شدن ۱۲ نفر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار