مدیرکل امور اجتماعی استانداری:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: یک هزار و ۱۶۵ دانش‌آموز در شهرستان‌های البرز و قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک طرح نماد در برابر آسیب‌های جدی مراقبت شدند.
کد خبر: ۹۲۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 28 December 2020

مریم بیدخام اظهار کرد: این دانش‌آموزان که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داشتند با معرفی به سازمان‌های مربوطه مورد حمایت مادی و روحی قرار گرفتند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه در همین مدت ۴۲ هزار و ۳۴۹ دانش‌آموز در قالب طرح نماد غربالگری شدند، اضافه کرد: این دانش‌آموزان متعلق به ۱۵۷ مدرسه در استان بودند و از سوی والدین و مربیان آموزشی رصد شده‌اند.

بیدخام تصریح کرد: از مجموع ۲۹۶ مدرسه، ۱۵۱ مدرسه در شهرستان البرز و ۱۴۵ مدرسه در ناحیه یک قزوین مجری طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) هستند که در صورت موفقیت‌های بعدی قصد داریم تمامی مدارس استان را در قالب این طرح قرار دهیم.

وی به نوع آسیب‌های در کمین دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: موضوعاتی مانند طلاق زوج‌ها، بدسرپرستی، مشکلات جسمی و سلامت، کمبود توان مالی، نبود نشاط و دیگر آسیب‌ها و رفتارهای پرخطر از عمده مواردی هستند که در حوزه پیرامونی دانش‌آموزان رصد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارجاع دانش‌آموزان در معرض خطر به مراکز مشاوره و دستگاه‌های برون سازمانی و شناسایی مدارس حاشیه‌نشین و در معرض خطر از دیگر مواردی به شمار می‌رود که در قالب طرح نماد پیگیری می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار