مدیرکل گمرکات قم گفت: آمار صادرات آذرماه امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن و ارزش اقتصادی ۵۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۲۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 28 December 2020

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: در آذرماه سال‌جاری ۱۲هزار و ۳۴۴ تن انواع کالا به ارزش حدود ۱۷ میلیون دلار از گمرکات استان قم صادر شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد گمرکات قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه افزود: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان  به ۱۵۶ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل گمرکات قم گفت: طی این مدت دربخش صادرات ۸۵هزار و ۸۶۹ تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب،‌ مصنوعات مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن از گمرکات استان صادر شد.

وی بیان کرد: ارزش صادرات این کالاها به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان ۹۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۷هزار و ۱۶۶ تن کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات لباسشویی و پکیج و لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهایی نظیر چین،‌ هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۷۳میلیون و ۷۷۰هزار دلار وارد گمرکات استان شد.

دریکوندی با بیان این که ۵۰۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه در گمرکات استان تشکیل شده‌است، گفت: در بخش ترانزیت نیز طی این ۹ماه،‌ مقدار ۵۴ هزار تن انواع کالا از سایر گمرکات به گمرکات قم ترانزیت شد که نشان دهنده جایگاه مهم گمرکات استان در تبادلات تجاری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار