خبری که هرسال «تکرار» می‌شود!
شهید آیت‌الله حسین غفاری از روحانیون مبارز دوران انقلاب اسلامی بود که پس از سال سالها مجاهدت، هفتم دی‌ ماه 1353 براثر شکنجه‌های ساواک به شهادت رسید. پیکر آغشته به خون این عالم شهید پس از تشییع باشکوه در قم، در قبرستان دارالسلام این شهر به خاک سپرده شد. از سال 91 سنگ قبر شهید غفاری واقع در آرامستان دارالسلام به بهانه ساخت و ساز کنده شده و متاسفانه بیش از 8 سال است دیگر سنگ قبری وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳ 28 December 2020

به گزارش تابناک قم، روزنامه وطن امروز به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله حسین غفاری با انتشار تصاویری از قبر ایشان در چاپ امروز خود نوشت: شهید آیت‌الله حسین غفاری از روحانیون مبارز دوران انقلاب اسلامی بود که پس از سال سالها، مجاهدت، استقامت، پایداری، زندان و شکنجه، هفتم دی‌ ماه 1353 براثر شکنجه‌های ساواک به شهادت رسید. پیکر آغشته به خون این عالم شهید پس از تشییع باشکوه در قم، در قبرستان دارالسلام این شهر به خاک سپرده شد. از سال 91 سنگ قبر شهید غفاری واقع در آرامستان دارالسلام به بهانه ساخت و ساز کنده شده و متاسفانه بیش از 8 سال است دیگر سنگ قبری وجود ندارد.

جالب آن‌که سال گذشته نیز خبرگزاری فارس به انتشار گزارشی با تیتر «آیا تعویض سنگ مزار 7 سال طول می‌کشد؟» وضعیت نامناسب مزار این شهید والامقام را به تصویر کشیده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، «حجت الاسلام موسی‌پور» استاندار وقت قم 28 دی 1390 بر سر مزار آیت الله غفاری حضور یافته و از ساخت یادمان خبر داده بود.

همچنین معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز 13 آبان 1391 اعلام کرده بود عملیات احداث گلزار آیت‌الله غفاری شروع شده است و در آینده‌ای نزدیک به پایان خواهد رسید، اما این آینده نزدیک هنوز فرا نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار