نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛
بارش برف همزمان با روز جمعه شرق استان سمنان را سفید پوش کرد، اما نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این سامانه کم فشار بارشی مدت زمان زیادی مهمان استان نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 25 December 2020

برف شرق قومس را سفید پوش کرد/ هوا سردتر نخواهد شد

به گزارش تابناک سمنان بارش برف در اغلب نقاط استان سمنان باعث سپید پوش شدن شهرها و جاده‌ها و کوهستان‌ها شده است، بارش برف پس از مدت‌ها در شاهرود چهره این شهر را برفی کرد، پدیده‌ای که در سال‌های اخیر کمتر آن را شاهد هستیم همچنین برف دامغانی‌ها را نیز شادمان کرد.

شهمیرزاد، فولاد محله، بسطام، مهدی‌شهر، میامی و کالپوش نیز شاهد بارش برف هستند اما نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این سامانه کم فشار بارشی مدت زمان زیادی در سطح استان سمنان باقی نخواهد ماند و از فردا کم کم از میزان ابرها کاسته شده و از روز شنبه به صورت کلی آسمان اغلب نقاط استان صاف می‌شود.

طبق اطلاعات واصله شاهرود و ارتفاعات شهمیرزاد بیشترین میزان بارش برف در سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده‌اند هم اکنون آسمان سمنان، گرمسار و ایوان‌کی آفتابی و مابقی استان سمنان آسمانی نیمه ابری و تمام ابری دارد.

دمای هوای مرکز استان چهار درجه بالای صفر است و پیش‌بینی هواشناسی برای سمنان، آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد است، بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز و فردا به ترتیب پنج درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر و پنج درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر خواهد بود که تقریباً نشان از تثبیت شرایط هوا دارد.

شاهرود اما صبح برفی را شروع کرده است هم اکنون آسمان کمی باز شده و آفتاب می‌تابد دماسنج‌ها روی عدد یک درجه بالای صفر ایستاده‌اند و بیشینه و کمینه دمای هوا پنج درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر خواهد بود برای فردا نیز از میزان ابرها در این شهرستان کاسته شده و آسمان صاف می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی نیز برای امروز هفت درجه بالای صفر و صفر عنوان شده است در این شهرستان شرقی نشین نیز طی ۲۴ ساعت گذشته دو میلیمتر برف باریده است.

دامغانی‌ها نیز شرایط مشابه دارند پس از ساعت‌ها بارش برف هم اکنون آسمان نیمه ابری است و دماسنج‌ها روی عدد یک درجه بالای صفر هستند وزش باد ۱۷ کیلومتر بر ساعت سوز نسبتاً سردی را به واسطه بارش برف در ارتفاعات این شهرستان پدید آورده است. در این شهرستان طی شبانه روز گذشته چهار میلیمتر برف باریده است. بیشینه و کمینه دمای هوای کهن دیار صد دروازه نیز چهار درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر عنوان شده است.

گرمسار و آرادان و ایوان کی شاهد بارش برف نبودند و فقط سرمای آن نصیب مردم شد. همزمان با روز جمعه آسمان این شهرستان‌های غربی نشین همسایه صاف تا قسمتی ابری است و بیشینه و کمینه دمای هوا در گرمسار شش درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر عنوان شده است.

در نهایت باید گفت بارش برف نیمه شرقی استان سمنان را همزمان با روز جمعه سپید پوش کرد. از سوی دیگر نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که این سامانه بارشی کم فشار تا فردا از استان خارج می‌شود و آسمان صاف خواهد شد. از جاده‌ها نیز خبر می‌رسد هیچ راهی مسدود نیست اما تردد در محورهای برف گیر استان سمنان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار