مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: کتابخانه عمومی شهر توحید شهرستان تازه تاسیس هلیلان در صورت تامین امکانات و تجهیزات تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 25 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری اظهار داشت: این کتابخانه با موافقت هیات امنا مسجد شهر توحید در طبقه دوم این مکان مذهبی راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: اگر چنانچه مردم هلیلان زمینی که دارای دسترسی مناسب باشد به اداره کل کتابخانه های استان اهدا کنند، بطور قطع اقدامات لازم برای ساخت ساختمان کتابخانه در شهر توحید نیز اتخاذ می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص طرح تحویل کتاب در منازل اعضا نیز افزود: ارسال کتاب به منازل اعضای کتابخانه های عمومی استان در آینده نزدیک با تامین اعتبار در سراسر استان اجرا می شود.

حیدری گفت: اعضای کتابخانه های عمومی استان ایلام در این طرح با مراجعه به سامانه samanpl.ir با ثبت سفارش و درخواست کتاب مورد نظر، آنرا در منازل خود تحویل می گیرند.

وی افزود: این طرح برای کاهش میزان دوری مردم از کتاب و کتابخوانی در شرایط قرنطینه کرونا و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه در استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: کتابخانه های زیادی در طول چند سال اخیر با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات در این استان تجهیز و تکمیل شده است.

رسانه ها اهمیت کتابخوانی در جامعه را انعکاس دهند 

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات استان اهمیت کتاب و کتابخوانی را در جامعه بیشتر انعکاس دهند، که هر چقدر اصحاب رسانه در این مسیر همیار ما باشند، بطور قطع در موضوع ترویج کتابخوانی در جامعه موفق تر خواهیم بود.

حیدری در خصوص وضعیت کتابخانه ها و نقش آنها در دعوت مردم به مطالعه، گفت: نهاد کتابخانه ها در هر استان و شهرستانی متولی امر کتابخوانی هستند که کتابداران ما در این استان نهایت تلاش خود را برای تحقق این مهم بکارگرفته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با بیان اینکه کتابداران در شهرستان های مناطق محروم و دورافتاده استان بیشترین تعامل را با مردم دارند، افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی با ویژه برنامه ای فرهنگی از کتاب نویسنده ای بومی در یک روستاهای شهرستان آبدانان رونمایی شد.

وی با تاکید بر توسعه امور فرهنگی کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: توسعه امور فرهنگی کتابخانه در کنار تجهیز سخت افزارها و زیرساخت های امور کتابخانه ها می تواند در جذب مخاطب های کتابخوانی بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اضافه کرد: کتابداران استان در دوره آموزشی جام باشگاه های مروجین کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت مجازی شرکت کردند.

وی گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی استان در صدد ایجاد راهکارها و آموزش های جدید ازطریق فضای مجازی برای جذب مخاطبان حوزه کتاب هستیم.

حیدری در ادامه به تشریح وظایف کتابداران در شرایط کرونا پرداخت و افزود: کتابداران در این شرایط از طریق فضای مجازی باید در راستای کنترل آسیب های اجتماعی برنامه های متنوعی را برای اعضا برگزار کنند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار