با حضور صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نصری اشرفی، مولف دانشنامه تبرستان و مازندران از این دانشنامه مهم بومی رونمایی شد. ‎
کد خبر: ۹۲۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 23 December 2020

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی این کتاب ، اهمیت دانشنامه نویسی برای مازندران را الگوی ارزشمندی برای سایر نقاط کشور دانست و گفت: خوشبختانه با وجود اینگونه دانشنامه‌ها، میراث ارزشمند گذشتگان به خوبی در اختیار نسل‌های آتی قرار می‌گیرد و همچنین صیانت از داشته‌های قومی و منطقه‌ای باعث شکوفایی تمدن ما می‌شود.

عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با قدردانی از پیگیری های استاندار مازندران، تلاش ده ساله گروه دانشنامه تبرستان و مازندران به سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی، گفت: خوشبختانه این اثر توانسته اطلاعات ارزشمندی را از استان مازندران جمع‌آوری و ارائه کند که بیش از هزاران عکس، صدا، فیلم و سندهای ارزشمند را دربر گرفته و موجب غنای این دانشنامه است.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این دیدار، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری بومی، گفت: گنجینه و میراث فرهنگی هنری این منطقه از ارزش‌های والایی برخوردار است که باید در حفظ و تقویت آن کوشید.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به رشادت‌هایی که مردم شریف مازندران در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس از خود به جای گذاشتند نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در صیانت از آن کوشید و به شکل مطلوبی به نسل‌های آتی منتقل کرد.

استاندار مازندران همچنین با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در انجام فعالیت های فاخر فرهنگی هنری در استان و فرهنگ سازی مبارزه با کرونا و بیان تلاش بی شائبه کادر سلامت در این استان پیرامون مبارزه با ویروس کرونا و همکاری چشمگیر مردم مازندران، خاطرنشان ساخت: نشر فرهنگ مبارزه با کرونا در مازندران حقیقتا با جان و دل صورت گرفت و تمام مسئولین و مردم با کادر درمان همراه بودند و هستند.

آمادگی صنایع چوب و کاغذ مازندران در تامین کاغذ مطبوعات کشور

حسین زادگان در بخش پایانی سخنانش گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران با برخورداری از پتانسیل بالا در تولید کاغذ مورد نیاز استان و کشور، می‌تواند محصولات موردنیاز مطبوعات کشور را نیز تأمین نماید.

وی با بیان اینکه حمایت از صنایع چوب و کاغذ مازندران موجب بی نیازی کشور از واردات کاغذ نشریات خواهد شد، افزود: برای خودکفایی کشور در تولید کاغذ نشریات، از پتانسیل‌های موجود در کشور بهره برد که مازندران می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد.

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اظهار خرسندی از بیان این مطالب، گفت: ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی نشان داده‌ایم که تحریم‌های ظالمانه آمریکا قابل خنثی شدن است و دستان پرتوان سازندگان ایرانی، محور اقتصادی ایران را بهتر از گذشته رونق می‌دهند.

وی همچنین گفت: استفاده از ظرفیت صنایع چوب و کاغذ مازندران در تأمین کاغذ مطبوعات کشور را مورد بررسی قرار داده و سعی خواهیم کرد بخشی از نیاز کاغذ مطبوعات کشور را در صورت توافق قیمت نهایی، از صنایع چوب کاغذ مازندران تامین نماییم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار