رئیس شورای عالی نظام پزشکی تنها راه ایمنی جمعی و پایان مرگ و میر را تزریق واکسن کرونا دانست.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 22 December 2020

                                                   معین: واکسن کرونا تنها راه ایمنی و پایان مرگ و میر است

به گزارش تابناک سمنان مصطفی معین، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: واکسن جدید کرونا از نوع واکسن RNA است که به سیستم ایمنی بدن یاد می‌دهد چگونه با ویروس کرونا مبارزه کند. با تزریق واکسن، بخش کوچکی از کُد ژنتیکی ویروس وارد بدن می‌شود و سیستم ایمنی آن را به عنوان یک عامل خارجی شناسایی کرده و از بین می‌برد!

مؤثرترین و قاطعانه ترین راه ایجاد ایمنی جمعی و خاتمه کشتار مردم بی پناه، انجام واکسیناسیون به موقع است که باید نسبت به خریداری هر چه سریع‌تر واکسن کرونا اقدام شود.

حدود ۸۰ کشور، ۷ میلیارد دوز ⁧واکسن ⁧فایزر ⁩را خریده‌اند، حتی کشورهایی چون اکوادور، پاناما، قزاقستان و یا ⁧ونزوئلا، ولی نامی از ایران نیست.

در کشورهای جنوب خلیج فارس واکسیناسیون را در سطح فراگیر آغاز کرده اند و کشوری مانند کانادا، حتی پنج برابر جمعیت خود واکسن پیش خرید کرده است.

بعضی از مقام‌های ایران بیان می‌کنند که به دلیل تحریم‌ها اجازه خرید واکسن تولید آمریکا را ندارند، اما کواکس (COVAX) که نهاد هماهنگ کننده سازمان جهانی بهداشت برای دسترسی کشورها به واکسن کووید ۱۹ است، گفته که ایران برای خرید واکسن با هیچ منع قانونی و حقوقی از طرف دولت آمریکا روبرو نیست.

اینگونه نیست که از نظر اقتصادی، ایران به رغم تحریم‌ها نتواند با تخصیص اعتبار لازم برای تهیه واکسن در حد استانداردهای جهانی و انجام فراگیر واکسیناسیون اقدام کند.

به نظر می‌رسد دولتمردان ایران باید حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به تأمین حقوق شهروندی ایرانیان به ویژه «حق سلامت» از خود نشان دهند و در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد و نه لزوماً از نوع آمریکایی!، اقدام کنند و صادقانه و شفاف اولویت دریافت واکسن توسط شهروندان را از نظر نیاز و آسیب پذیری آنان اعلام نمایند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار