مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش ۲۶ درصدی میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری از ابتدای مهر تا بیست و هشتم آذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان بارش‌های استان در این مدت بطور میانگین ۶۶ میلی‌متر بود.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 18 December 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود و کوهرنگ نیز از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۷۲ میلی متر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد و با میانگین بلند مدت برابر است.

وی میزان ذخیره آب در سد زاینده رود را در زمان حاضر حدود ۱۷۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد؛ ظرفیت سد زاینده رود ۱.۴ میلیارد مترمکعب است.

شیشه فروش همچنین با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه شاهد بارش باران در بیشتر نقاط استان اصفهان بودیم، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش‌ در چادگان با ۲۹، فریدونشهر با ۲۰ و داران با ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

وی میزان بارندگی در کلانشهر اصفهان در شبانه روز گذشته را نیز حدود ۱۰ میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: حجم آلاینده های هوا از دیروز در اصفهان کاهش یافت و امروز شاخص کیفی هوا در وضعیت سالم است.

هوای کلانشهر اصفهان روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته با شاخص کیفی بیش از ۱۷۰ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا کنون گزارشی از جاری شدن رواناب یا سیلاب در مناطق مختلف استان بر اثر بارش های دیروز و دیشب نداشتیم، گفت: دمای هوای در این ۲ روز کاهش یافته و در ۲ مورد شاهد مسمومیت سه نفر بر اثر استفاده از وسایل غیر استاندارد برای گرمایش بودیم.

شیشه فروش اضافه کرد: در یک مورد در پیربکران بر اثر استفاده از زغال برای گرم کردن اتاق باغی و در مورد دیگر استفاده از موتور برق بنزین سوز در دُرچه، سه نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند اما با حضور عوامل امداد و اورژانس از خطر مرگ نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۸۷ مورد مسمومیت ناشی از منوکسید کربن در استان اصفهان گزارش شد که از بین آنها ۱۰ نفر فوت کردند از مردم خواست تا با رعایت شیوه‌نامه ایمن مصرف گاز از وسایل گرمایشی و آبگرمکن های استاندارد استفاده کنند و از باز بودن مسیر دودکش بخاری ها مطمئن شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی از امروز تا یکشنبه آینده بارش ها بیشتر مناطق شمال غرب، شمال و مرکزی استان را در بر می گیرد و کاهش محسوس دمای هوا و مه گرفتگی خواهیم داشت، تصریح کرد: لازم است کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات خود هرچه زودتر اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار