اولسان در ضربات ایستگاهی مراقب باشد
افشین قطبی که هم با فوتبال ایران آشناست و هم در کره جنوبی کار کرده است، راه بردن پرسپولیس را به سرمربی حریف پیشنهاد کرد: اولسان باید با تراکم زیاد در خط دفاعی بازی کند، با سرعت و ریتم تند حمله کند و در انتقال‌ها بین خطوط واکنش پرقدرت نشان بدهد و در ضربات ایستگاهی مراقب باشد!
کد خبر: ۹۲۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 18 December 2020

درحالی که در آسیا همه نگاه‌ها به فینال بزرگترین رقابت فوتبال باشگاهی قاره که روز شنبه بین پرسپولیس و اولسان هیوندای برگزار می‌شود، دوخته شده است وبسایت کنفدراسیون آسیا در مصاحبه‌ای با افشین قطبی مربی ایرانی - آمریکایی نظر او را درباره این فینال پرسید.

به گزارش تابناک سمنان  وبسایت AFC می‌گوید افشین قطبی از جمله کسانی است که به دلیل سابقه و موقعیتش در شرق آسیا می‌تواند دیدی معتبر از شرایط فینال امسال لیگ قهرمانان داشته باشد. قطبی در گذشته سرمربی پرسپولیس بوده و در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ این تیم را در لیگ ایران به قهرمانی رسانده است. قطبی علاوه بر این با فوتبال کره و باشگاه‌های این کشور هم به خوبی آشنا است چرا که چندین سال به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی کره فعالیت کرده و مدتی هم در باشگاه سوون سامسونگ مشغول به کار بوده است.

این دومین بار است که یک باشگاه ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا با باشگاهی کره‌ای روبرو می‌شود. با توجه به قدرت فوتبال دو کشور در سطح آسیا چرا نمایندگان دو کشور این قدر به ندرت در فینال لیگ قهرمانان با هم روبرو شده اند؟

بله با توجه به اینکه هر دو کشور بهترین بازیکنان آسیا را دارند عجیب است که باشگاه‌های ایران و کره تنها دو بار در فینال لیگ قهرمانان با هم مواجه شده اند. به شکل سنتی کیفیت فوتبالی تیم‌های ایرانی به دلیل ضعف سازماندهی و مدیریت ضعیف شده است. از طرف دیگر درحالیکه بهترین بازیکنان کره‌ای در خارج از کشور بازی می‌کنند، اما کاهش بودجه در باشگاه‌های این کشور باعث شده حضور بازیکنان خارجی در لیگ کره اندک باشد. در نهایت هم ایران و هم کره لیگ‌های داخلی بسیار جدی و رقابتی‌ای دارند و این رقابت آن‌ها در چند جبهه را سخت می‌کند. این هم می‌تواند یکی از عواملی باشد که باعث شده نمایندگان دو کشور به ندرت در فینال لیگ قهرمانان با هم روبرو شوند.

نظر شما درباره عملکرد دو تیم در این فصل تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

امسال یک سال استثنایی بوده. اپیدمی کرونا وضعیت فوتبال را به کلی تغییر داده و قضاوت کردن درباره عملکرد و نتایج تیم‌ها به همین دلیل نه ممکن است و نه منصفانه. ما باید به هر دو تیم اولسان و پرسپولیس تبریک بگوییم که در میانه این اپیدمی جهانی توانسته اند تا این حد موفق باشند.

نظر شما درباره بازی فینال چیست؟

اکثر فینال‌ها دوئلی بین اراده دو طرف است. مصافی بین اراده، تمرکز و کارآمدی دو تیم. فینالیست منطقه غرب یعنی پرسپولیس قاعدتاً بیشتر استراحت کرده و سرحال‌تر است، ولی نماینده شرق یعنی اولسان باید خسته‌تر باشد، اما این تیم فاصله کمتری نسبت به شرایط مسابقه دارد.

کلیدی‌ترین بازیکنان این فینال چه کسانی هستند و چرا؟

در پرسپولیس، جلال حسینی. رهبری و تجربه او در مرکز خط دفاعی پرسپولیس را همیشه تیمی جدی نگه می‌دارد. توانایی او در ضربات سر هم در ضربات ایستگاهی به نفع پرسپولیس خواهد بود. برای اولسان جونیور نگرائو بدون شک کلیدی است. او همیشه در بهترین زمان ممکن در بهترین موقعیت‌ها است و مهمترین گل‌ها را برای اولسان می‌زند.

اولسان برای پیروزشدن چه باید بکند؟

اولسان باید با تراکم زیاد در خط دفاعی بازی کند، با سرعت و ریتم تند حمله کند و در انتقال‌ها بین خطوط واکنش پرقدرت نشان بدهد و در ضربات ایستگاهی مراقب باشد.

پرسپولیس برای پیروزی چه باید بکند؟

پرسپولیس باید در خط دفاعی پرتعداد باشد، از ضدحمله‌های سریع استفاده کند و سعی کند ضربات ایستگاهی و کرنر‌های هر چه بیشتری بدست بیاورد. من معتقدم بهترین شانس پرسپولیس برای گلزنی از موقعیت‌های مرده و ضربات ایستگاهی خواهد بود.

کدام تیم به نظرتان شانس بیشتری برای پیروزی دارد؟ نتیجه را چه پیش بینی می‌کنید؟

پیش بینی کردن نتیجه غیرممکن است چرا که هر دو تیم می‌توانند پیروز این مسابقه باشند. ولی قلب من می‌گوید پرسپولیس!

قطبی راه شکست پرسپولیس را به اولسان گفت!

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک ورزشی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار