کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: اوایل هفته آینده نسبت به کاهش دما و احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغ‌های کشاورزی و همچنین مواج بودن دریا هشدار سطح زرد (آمادگی) داده می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 17 December 2020

پیام مساعدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از شنبه تا سه‌شنبه دمای هوا بین ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و اوج این کاهش دما برای روز یکشنبه خواهد بود.

وی بیان کرد: شرایط کاهش دمایی در غالب مناطق استان و با شدت بیشتر در مناطق مرتفع (به ویژه شهرستان‌های جم و دشتستان) خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در این زمینه نسبت به احتمال ایجاد تنش دمایی و خسارت در مزارع و باغ‌های کشاورزی هشدار داده می‌شود و نیاز است در راستای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در مزارع و باغ‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه نیز به دلیل وزش باد شدید شمال غربی نسبت به تلاطم دریا هشدار داده می‌شود.

مساعدی یادآور شد: مواج بودن دریا بیشتر برای مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: با مواج شدن دریا ارتفاع موج بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و در فراساحل و مناطق مرکزی خلیج فارس گاهی تا ۲ متر پبش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: توصیه می‌شود در این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرهای احتمالی داشته باشند و شناورهای کوچک و سبک تا حد امکان از ترددهای دریایی اجتناب کنند.

وی بیان کرد: از شب گذشته نیز با فعال شدن سامانه بارشی در مناطق شمالی استان، شهرستان‌های گناوه و دیلم به ترتیب شاهد ۴.۴ و ۲.۶ میل‌متر بارش بودند.

مساعدی یادآور شد: با توجه به پیش بینی سیل در استان‌های همجوار، نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های گناوه و دیلم هشدار داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار