رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با صدور دستور قضایی برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک شهید رجایی بندرعباس، ۱۵ روز مهلت تعیین شده است.
کد خبر: ۹۲۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 16 December 2020

علی صالحی روز چهارشنبه به همراه رضا مختاری بازرس کل استان هرمزگان در بازدید از بندرشهید رجایی ضمن ارزیابی کالاهای اساسی موجود در این مجموعه، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و عرضه به موقع اقلام ضروری با هدف کنترل بازار صادر کرد.

وی هم‌چنین با حضور در انبارهای کالاهای اساسی ضمن بازدید از محموله های روغن، برنج، کود شمیایی و لاستیک خودروهای سنگین، وضعیت اقلام دپو شده را مورد ارزیابی قرار داد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید اظهارداشت: اداره کل استاندارد استان نیز باید ظرف ۱۵ روز نظر خود را در مورد کالاهای اساسی، به ویژه لاستیک ماشین‌آلات سنگین اعلام و این کالاها در مدت زمان کوتاهی ترخیص شوند.

صالحی ادامه داد: افزایش قیمت برخی کالاها و گرانی‌های روزافزون موجب کوچک شدن سفره مردم و کاهش توان خرید کالاهای اساسی شده و چاره‌اندیشی فوری در این خصوص را می‌طلبد.

رییس شورای قضایی هرمزگان با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه مبنی بر کنترل گرانی‌ها، ابرازداشت: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی‌ها در نشستی با حضور مسوولان قضایی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم به منظور مبارزه با قاچاق و شتاب بخشی به ترخیص کالاهای اساسی اتخاذ شده است.

وی یادآور شد: برای آن دسته از صاحبان کالا که اقلام وارداتی آنها در انبارها دپو شده و اقدامی در خصوص ترخیص آن انجام نمی‌دهند نیز مهلت ۱۵ روزه تعیین شده تا نسبت به ترخیص محموله هایشان اقدام کنند.

صالحی اضافه کرد: رویکرد مسوولان قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی به ویژه گندم، برنج، دانه‌های روغنی، لاستیک خودرو، روغن و اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف‌کنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده همچنین مقرر شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تامین به موقع کامیون‌ها و تانکرهای مخصوص حمل روغن نسبت به بارگیری و انتقال محموله‌های روغن وارداتی از انبارها، همکاری و مشارکت فعال داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار