بهمن صحرایی خبر داد:
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه گفت:این ستاد در سطح کشور و استان کرمانشاه هیچ گونه بودجه ای از بیت المال دریافت نمی کند و کاملا با نزولات مردم و به صورت هیئت امنایی اداره می شود.
کد خبر: ۹۲۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 16 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  امروز نشست خبری رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات با اصحاب رسانه برگزار شد،در این نشست بهمن صحرایی اظهار کرد:پس از سقوط دیكتاتور سابق عراق ، این ستاد راه اندازی شد كه هدف اصلی آن بازسازی ، توسعه و نگهداری عتبات عالیات در این كشور بود.  با توجه به اقدام مردم برای كمك و برخی نذورات ، تشكیلاتی را با حضور اشخاص حقیقی و شخصیت های حقوقی تشکیل شد که بنیان گذار این نهاد شهید قاسم سلیمانی است تا بتوانیم در این راه گامهای اساسی برداریم.

وی افزود: این ستاد به صورت هیئت امنای اداره می شود رئیس هیئت امنا نماینده ولی فقیه در استان و نایب‌رئیس استاندار است. این نهاد کاملاً مردمی است و هیچ ردیف بودجه از بیت المال دریافت نمی کنند و با نزولات مردمی اداره می شود،همچنین تمامی افرادی که در این نهاد فعالیت می‌کنند که مجموع آنها در استان کرمانشاه ۱۵۰ نفر است به صورت داوطلبانه به ارائه خدمت می پردازند.

صحرایی با اشاره شبه افکنی ها و تبلیغات رسانه ای دشمن افزود: هرکجاکه نقطه قوت در جمهوری اسلامی ایران است و مردم پای کار هستند دشمن به آن نقطه حمله می کند، هزینه‌های این ستاد کاملا مردمی است و ۹۰ درصد افرادی که به ستاد کمکم مالی می کنند،اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان هدف از تشکیل این نهاد را بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه در کشور عراق دانست و تصریح کرد:بعد از سقوط رژیم بعث عراق و برقراری رابطه دوستانه بین دو ملت و رفت و آمد مردم ایران برای زیارت و همچنین پیاده روی اربعین به این کشور این ستاد جهت ارائه امکانات و توسعه حرم ها فعالیت کرد.

وی گفت: در حال حاضر طرح توسعه حرم امام حسین(ع) از خیمه گاه تا تل زینبیه در دستور کار قرار دارد و این طرح از ۳ سال گذشته توسز ستاد عتبات عالیات ایران آغاز شده و تا ۳ سال آینده تکمیل می شود.

صحرایی با اشاره به تاکید بر اینکه نزولات مردمی در ایران تبدیل به کالا می شود و سپس به عراق ارسال می شود افزود: هیچگونه پول نقدی به عتبات عراق تحویل داده نمی شود و تمام خدمات ارائه شده در کشور عراق نیز توسط پیمانکاران داخلی است.


وی ضمن اشاره به موکب های اربعین حسینی گفت: استان کرمانشاه دارای ۱۲۰ موکب ثبت شده است که با نزولات مردم و خیرین اداره می شود ،سال ۹۸ مردم استان ۳میلیارد تومان به این ستاد کمک کردند که ۲ میلیارد در زمینه اربعین و ۱ میلیارد برای توسعه حرم صرف شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار