کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ‌سامانه جدید بارشی به جو استان وارد می شود.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 16 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ولی بهره مند در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی، از اواخر وقت امروز به تدریج سامانه بارشی بر جو استان حاکم خواهد شد.
بهره مند با بیان اینکه این سامانه تا روز شنبه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: بارش برف و باران، در مناطق مستعد تگرگ، در برخی ساعات رعد و برق و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.
بهره مند نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی، آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد مناطق و گردنه‌های کوهستانی هشدار داد.
وی ابراز داشت: پیرو هشدار نارنجی مورخ ۲۴ آذر ماه اداره کل هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی از بامداد پنجشنبه ۲۷ آذر در سطح استان به صورت باران و برف آغاز می‌شود.
بهره مند گفت: عمده بارش‌ها در این روز بوده و ولی طی روزهای جمعه و شنبه نیز در پاره‌ای مناطق ادامه می‌یابد.
کارشناس هواشناسی استان خاطرنشان کرد: اگرچه شدت و مقدار بارش‌های سامانه پیش رو همانند سامانه‌های اخیر استان نبوده، ولی با توجه به ماهیت سرد آن انتظار بارش برف در نواحی سردسیری و مناطق کوهستانی استان وجود دارد.
بهره مند تصریح کرد: در شهر یاسوج نیز بارش باران و برف محتمل بوده و شهرداری‌ها، سازمان‌های خدمات رسان و امدادی آمادگی لازم را داشته باشند.
کارشناس هواشناسی استان با اشاره به اینکه یاسوج با دمای صفر درجه سانتیگراد سرد ترین نقطه استان در حداقل دمای ثبت شده ایستگاه‌ها را تجربه کرد، اظهار کرد: در سی سخت حداقل دمای ۳.۴، دهدشت ۴.۴، امامزاده جعفر ۵.۲، دوگنبدان ۶ و لیکک ۹.۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار